Hur man får 100kr att bli 14kr
För att förbättra sig och ta lärdom kan det vara nyttigt att titta i backspegeln på investeringarna där man har träffat helt fel. Två av mina sämsta köp är NSP (köpt mitten på 2007 på kurs motsvarande...
För att förbättra sig och ta lärdom kan det vara nyttigt att titta i backspegeln på investeringarna där man har träffat helt fel. Två av mina sämsta köp är NSP (köpt mitten på 2007 på kurs motsvarande...
Orexo står nu inför mycket närstående intressant nyhetsflöde och det är en missuppfattning från marknadens sida att det "bara" skulle handla om ett FDA beslut rörande huvudprodukten Abstral. Faktum ä...
Kolla denna: paandrasidanhq.wordpress.com
Någon på Redeye forumet som minns Technor sedermera Cellpoint Inc samt de omtalade grundarna av företaget Peter Henricsson och Lynn Duplessis? Ge gärna en kommentar. En grupptalan mot bolagets ägare...
Placera NU kommenterade råvarurallyt under gårdagen. De är fortfarande en positiv syn på den starka trenden vad gäller råvarorna på lång sikt.
Nu börjar det komma intressanta signaler från bolaget uppe i norr! VD Waplan far som en skottspole över vår jord och träffar intressenter och utifrån vad han säger mellan raderna så är det inte direkt...
Här på forumet lägger folk ner ofantligt med tid på att blogga och analysera bolag. Resultatet blir, enligt mig, ofta en mycket mer matnyttig läsning än man får från "riktiga" analytiker. Anledningen...
Stockholmsbörsen förväntas inleda dagen svagt. Press kommer från ledande europeiska och amerikanska terminer på minus, medan visst stöd återfinns i gårdagens amerikanska börsuppgång.
Metros Rapport var mycket innehållsrik och aktieägarna kan idag vara mycket nöjda, Det verkar som att man har växlat upp en nivå då man har för avsikt att nå en ganska så aggresivt mål, för det första...
Hej, Här är kvällens videogenomgångar. Vi går igenom dagens handel samt vad vi kan vänta oss inför måndagen. Länkarna går till vår "kanal" på blipTV: OMXS30: http://blip.tv/file/4262022 EURUSD: ht...