Bolag som jag skulle vilja lära mig mer om
Jag läste nyligen en mycket intressant blog från Riskminimeraren där han har skapat en portfölj med lite mindre företag. Dessutom har jag på egen hand hittat en del intressanta företag som jag borde h...
Jag läste nyligen en mycket intressant blog från Riskminimeraren där han har skapat en portfölj med lite mindre företag. Dessutom har jag på egen hand hittat en del intressanta företag som jag borde h...
Förluster svider och vinster ger hybris :) Kul att läsa om era tillkortakommanden på börsen.. Här en liten tröst i mängden från en då oövervinnlig trader :) Som relativt nybakad daytrader med 3-4 år...
För dig som inte litar på guld utan vill spekulera i något som faktiskt används. Argex är ett kanadensiskt företag som äger fyra projekt i Quebéc. Två av projekten har historiska resurser definierade...
Det är alltid underhållande att läsa om människors dåliga aktieaffärer. Investerarprofilen ”riskreward_junkie” skrev under veckan där han delade med sig av sina erfarenheter vilket blev en riktig...
Hej, Jag har varit borta från bloggen och det mesta ett tag. Har drabbats av rejäla problem med tinnitus, brus och pip i öronen som gör det svårt att sova och koncentrera sig. Nu börjar jag dock komm...
BP:s VD John Festival uttalar sig idag ang BlackPearls kommande resursundersökning och ev framtid som bolag..Det luktar brud här tycker jag mer än någonsin :O) Sniff sniff .. "Den kommer att visa den...
Vad tycker ni om Softronics rapport? För mig var den ett riktigt styrkebesked. Jag började följa IT-konsulter för kanske 12-15 månader sedan och har långt ifrån erfarenhet ifrån alla. Softronic slår...
Stockholmsbörsen den 22 oktober, 2010 Under gårdagens videogenomgång berättade vi att OMX30 handlas i en stigande trend vilket innebär att vi föredrar att köpa (gå lång) OMXS30. Vi berättade även att...
Nu i helgen kommer ELN hålla ett möte titulerat "New benchmarks in Leukemia: Focus on CML, AML and MDS" där kommer det på dag 2, den 24:e oktober kl 10:50 diskuteras kring punkten: "The new AML manage...
Ericsson rapporterade sin Q3-rapport nu på morgonen som var något bättre än väntat. I huvudsak var det resultatet och marginalen inom Networks som var den positiva överraskningen. Vi tror att Ericsson...