Eniro - vart tar du vägen?
Hur kommer det sig att miljardären Bo Larsson, ensamägare till framgångsindustrin Trioplast i Smålandsstenar, satsar 75 miljoner kronor i Eniros krisemission? I ett företag som tycks vara i en synnerl...
Hur kommer det sig att miljardären Bo Larsson, ensamägare till framgångsindustrin Trioplast i Smålandsstenar, satsar 75 miljoner kronor i Eniros krisemission? I ett företag som tycks vara i en synnerl...
Electrolux - vitvarujätten som klingar likt Ericsson, HM, Skandia med flera stora svenska bolag i våra öron. Alla svenska tycker att Electrolux är det genuina svenska bolaget som är ytterligare ett ex...
Tänkte först svara på Staffans blogg om "Den kungliga svenska avundsjukan". Men insåg efter hand som jag skrev att det antagligen skulle vara bättre att skriva en ny blogg. Jag ger mig här på att för...
Det var ett helvetes tjat om bostadskrasch och bostadsbubbla. Det enda som fungerar i svensk bankväsende är bostadslånen. Bankerna gör jättevinster där. Kreditförlusterna är zero. Skall vi inte frö...
I början på sommaren satte jag upp en målsättning att Swing-trada i kvalitetspapper som jag anser stabila och som passar mitt kynne. Nu gör jag en första liten utvärdering. Akiterna jag valde var Inv...
Den 30 november 2010 var portföljvärdet 460 000 kr. Det känns som att den där vackra siffran -en halv miljon- retas brutalt med mig. Varför når jag inte siffran? Men jag är övertygad om att det mest e...
Varför vägrar gaspriset att lyfta från historiskt låga nivåer, då oljan har gjort comeback och oljebolagen täljer guld med täljsten ? Oljan och gasen har ju vandrat hand i hand genom historien prismäs...
Resultat efter skatt med finansnetto ca 41 öre per aktie för första halvåret. Bolaget växer inte, utan minskar omsättning. Att betala 12 (!!!!) ggr årsvinsten för ett bolag med 1 miljon kr i resulta...
Här kommer en kortare kommentar kring morgonens stora nyhet. Tyvärr tror jag inte alla har uppmärksammat nyheten än men snart kommer Forestlight uppmärksammas allt mer av pressen och då kommer intress...
Jag skulle bara vilja ge en kort kommentar till Urbans inlägg i dagen trends. Är du inte lite väl positiv i dina "check", åtminstonde vad gäller Portugal och därmed skuldsituationen i Europa. För det...