Medfield - uppföljning
Detta är en uppföljning av det som skrevs tidigare i höstas om hur jag anser Medfield Diagnostics AB kan vara ett av de mer intressanta casen för 2015.
Detta är en uppföljning av det som skrevs tidigare i höstas om hur jag anser Medfield Diagnostics AB kan vara ett av de mer intressanta casen för 2015.
"Sell in May and Go Away" är det det som gäller i år eller skriver jag detta inlägg kanske 1 år för tidigt? Vilket som, situationen kvarstår.
Intrum Justitia noterar i skrivande stund nytt ATH. Varför jag tycker Intrum ser lite spännande ut är om man kikar på de kortare glidande medelvärdet MA20 (orange) och medellånga MA50 (blå). Man k...
Phase Holographic: Forskning baserad på HoloMonitor-teknik presenteras vid American Association for Cancer Research kommande årsmöte. (AktieTorget: PHI) Forskare knutna till Holographic Imaging Cytom...
Telia Sonera befinner sig vid ett stöd i form av en lutande trendlinje. Detta är 5:e gången som kursen studsar mot denna linje och alla tidigare gånger har det lett till positiv utveckling. De vert...
Pedagogisk video
Volvo gillar onekligen jämna tal
Ratos har under en längre period befunnit sig i en negativ trend men bröt upp genom MA50 (blå linje i grafen) tidigare i år vilket har agerat motstånd under denna periods negativa trend. I dagsläge...
AstraZeneca tycker jag ser intressant ur ett tekniskt perspektiv då kursen börjar närma sig en lutande trendlinje som vid 5 gånger tidigare agerat stöd. Kikar man lite närmare kan man även se en vis...
Positiva nyheter avlöser varandra i Diamyd och under tiden vi väntar på sexmånaders resultaten från DIABGAD-1 så fortsätter Bertil Lindqvist att fylla på med aktier.