Marknaden balanerar på ett knivblad
Och måste bestämma sig
Och måste bestämma sig
Det är inte var dag det noteras vinstgivande kvalitetsbolag på smålistorna. På fredag 2 oktober är det handelsstart för Capacent, en nordisk managementkonsult med riktigt attraktiv värdering.
en setup
Utbildande video
I Kallak vilar en ren järnmalm som ger ett extra premiumpris på 40 USD/ton pellets i marknaden. Priset för rent och högvärdigt järnkoncentrat tycks allt mer gå sin egen väg när övriga järnmarknaden gå...
Fredagen bjöd på lite återhämtning. I veckan har tyska Volkswagen avslöjats med fusk och aktien har kollapsat. Lite turbulens på börserna. Vi kollar på hur vi kan tjäna pengar på VW och så självklart...
I korthet: FOL-005, Follicums hårväxtmodulerande behandling har i prekliniska studier uppvisat imponerande effekt utan biverkningar. Kliniska studier i människa väntas starta vid årsskiftet där de för...
Som jag skrev i augusti väntade jag mig inte en räntehöjning av FED eller en räntesänkning av Riksbanken under respektives septembermöten och betonade att en kortsiktig dollarnedgång var att vänta mot...
Opcon går mot en ny vår med en sprängfylld kassa och utrymme för att både förnya och förädla den återstående verksamheten tack vare fullbordan den 30 september av överlåtelsen av Powerbox.
Idag har spelare via Steam laddat ner 290 000 spel. Är inte det början på en succe för till lilla StarVault?