Community posts

Epicept NE

FR
frefec

0 comments

Inte helt oväntat kom idag nyheten om Epicept´s nyemission. Som Klas Palin nämner i sin blogg tidigare idag så var det inte oväntat och marknadens dom var rätt hård. Tyvärr är även detta en enligt mi...

Missade BB igen

JA
jara

0 comments

Efter gårdagens börsuppgång i USA, som så passande ägde rum efter att Stockholm stängt, befarade jag att Borg skulle klättra uppåt idag men tack vare utvecklingen i Asien började OMXS30 och Borg treva...

I det tysta

GL
glepar

0 comments

kan man verkligen tala om när det gäller Countermine. Det är knäpptyst från bolaget nu. Den tidigare så frispråkige VD:n har lagt locket på. Men lite information har i alla fall läckt ut. Som vanligt...

Hennes & Mauritz

A8
a8b73f70dd69

0 comments

Håller med olaamanda om att det mesta går klädföretagens väg. På måndag morgon kommer HMs försäljningssiffor för september. Förväntningarna är mycket höga på semptemberförsäljningen. En stor del av H...

Dags att rösta

FA
fa708529f422

0 comments

Det stundar lagtingsval på Åland. Det är alltså dags för väljarna att bestämma vilka personer som skall representera den åländska ”riksdagen” för nästa fyraårsperiod och jag planerar idag att förhands...

Börspsykologi och företagsresearch

D4
d4d4fc7029b5

0 comments

Diskuterade sågverksbranschen med en person som inte kunde förstå att hans sågverksaktier går ner fast de gör så bra resultat och insider köper. Min förklaring är att marknaden vet att rapporten ska b...

Warren Buffett & IFS

OF
Oskar Fredrik Renvall

0 comments

Godmorgon på er! Vill först tacka Kim Dahlströms för hans positiva ord. Jag uppskattar hans varma ord och tankar om livet. Inte bara aktier utan livet och bloggens spännande resa. Jag gläder mig verk...

Kungsleden

FR
freddew81

0 comments

Har vi några bra föslag för kungsleden? Borde vara en bra satsning inför Q3.. Gått kraftigt ned och på väg att återhämta sig..

Guideline/Tesco?

FR
frefec

0 comments

Igår presenterade Tesco sina framtidsutsikter på konferansen "Natixis Bleichroeder Hidden Gems Conference" Tesco har en väldigt aggresiv politik om både tillväxt i omsättning och vinst samt en aggres...