En pyramidal skandal
Carl-Henrik Svanbergs föredrag den 11 september innehöll inte ett ord om kraftigt sviktande marginaler för Ericssons tredje kvartal. När det återstår tre veckor av de ca 14 veckor som kvartalet omfatt...
Carl-Henrik Svanbergs föredrag den 11 september innehöll inte ett ord om kraftigt sviktande marginaler för Ericssons tredje kvartal. När det återstår tre veckor av de ca 14 veckor som kvartalet omfatt...
E-handelsbolaget DIBS:s aktie visar på fortsatt enorm styrka under nedgång. Jag har idag till och med valt att öka upp mitt ägande ännu lite mer, och DIBS utgör nu ca 50% av portföljen. Det ska bli my...
Det är märkligt att se Ericsson aktien falla så kraftigt minus tjugonio procent (-29%). Med tanke på att Ericsson redovisat ökad vinst varje kvartal i fem år. Aktien har stigit mellan 2002-2004 sedan...
Som sedvanligt säljs svenska kronan i samband med att Ericsson aktien drabbas av utförsäljningar. Är inte påläst om Ericsson men det var ju inte någon trevlig överraskning som man kom med innan öppnin...
idag. Tyvärr har ju Ericssonaktien fortfarande någon slags särställning bland gemene man. Eric är alltid Eric liksom. Känner massor av folk som inte är så där väldigt insatta i aktier som sagt "Man ka...
Ja då har Ericsson släppt en vinstvarning idag och aktien faller cirka 25%. 1/4 av hela börsvärdet! Jag skulle vilja säga att Eric absolut är en indexaktie och brukar omtalas som en av de aktier som m...
Godmorgon! Oerhört trist för Ericsson som kom med en vinstvarning för första gången på länge. Marginalerna sjunker med 6.5% beroende på lägre försäljning till existerande mobilnät. Det blir en tuff p...
Med anledning av att jag finner ett stort intresse för detaljhandeln då jag även arbetar inom ramen för den vill jag passa på att dela med mig av mina tankar och avslöja att Detaljhandeln faktiskt är...
Trevligt och se att Guideline verkar ha fått ny kraft i sina uppgångar igen. Men nu vilar ett tungt ansvar på VD Hjort och hans stab av konsulter att snart leverera positiva nyheter. Även trevligt fö...
NeoNet: Fortsätter att visa en extrem styrka och det är helt klart att många vill vara med, då Q3-rapporten släpps i slutet av oktober. Volatiliteten på världens marknader äf fortsatt hög vilket star...