5 börsdagar kvar!
Nu är det enkom fem stycken börsdagar kvar tills dess att vi vet svaret på hur Björn Borgs Q3 har gått. Skulle jag kunna skulle jag gå i idé nu och vakna upp på kl 07:30, 15/11. Olidligt spännande som...
Nu är det enkom fem stycken börsdagar kvar tills dess att vi vet svaret på hur Björn Borgs Q3 har gått. Skulle jag kunna skulle jag gå i idé nu och vakna upp på kl 07:30, 15/11. Olidligt spännande som...
Nu har jag satt mig ner i soffan efter en dags jobbande. Känns rätt gött idag eftersom jag var rätt effektiv och fick gjort en hel del uppgifter. Har,på grund av allt jobbande, inte kunnat följa börs...
Jag har följt Broström ett tag nu och snart känns det som om botten är nådd. Eftersom det inte kommer några direkta positiva nyheter som kan trigga aktien så fortsätter den istället att sjunka och sju...
Godmorgon på er! Stockholmsbörsen öppnade ganska svagt med tanke på att Nasdaq steg kraftigt upp under tiden Stockholm hade stängt. Förmodligen följer marknaden Ericssons aktiekursen. Jag tror jag v...
Efterfrågan på förnyelsebara och alternativa energikällor har gjort att flera av börsens miljöteknikbolag mångdubblats i värde de senaste åren. På årets beräknade omsättning handlas lilla Pilum med et...
Det surras vilt om Countermine just nu. Jag har haft kontakt med många olika personer som på olika ställen har hört samma sak. Det påstås att bolaget har en eller flera ordrar redan klara och ryktena...
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Köpte en chanspost Precise Biometrics i fredags och vad händer idag. Jo, Affärsvärlden basunerar ut en säljrek! Dags att avsluta prenumerationen således...
Läste nyligen en intervju med Impact Coatings VD. Intressant och ger en hel del att tänka på. Bolaget har onekligen medvind just nu. Smart nog passar man också på att sätta en nyemission, frågan är ba...
I USA verkar man inte allt för tagna av kreditoron och bankkrisen. Kanske tur det. Men det spelar liksom ingen roll för Stockholm som dag efter annan underpresterar. Så in i Norden trist att det är så...
Jag har handlat med aktier i c:a arton-tjugo år och en sak är helt säker, och det är att ju mer man lär sig desto mindre vet man. Handlar på heltid sedan 2000. Just nu är det lite knixigt att gissa åt...