USA indexen inför ett vägskäl (Teknisk analys)
USA indexen står nu inför ett avgörande läge. Nasdaq, Dow Jones och S&P 500 ligger alla vid sina motståndsnivåer i tvåmånaders trendkanalen. Går indexen över och stänger över dessa nivåer så får...
USA indexen står nu inför ett avgörande läge. Nasdaq, Dow Jones och S&P 500 ligger alla vid sina motståndsnivåer i tvåmånaders trendkanalen. Går indexen över och stänger över dessa nivåer så får...
I dag är det den 27 november 2008. Det finns en intervju med Mats Qviberg i dag och intervjun bör ha varit gjord i går, när han uttalade sig (26/11 2008 Dagens Industri). - Botten är nådd, vi har...
Börsen är lite seg idag och orkar inte hålla uppe ångan eftersom man sitter och äter kalkon på andra sidan atlanten idag. Thank god, kanske vi ska säga för den senaste statistiken var ingen rolig läsn...
1997 noterades biomaterialbolaget Artimplant på börsen. 2004 fick bolaget marknadsgodkännande i USA för implantatet Artelon CMC Spacer, riktat mot indikationen tumbasartros med en uppskattad global ma...
Trodde för ett ögonblick att jag hade koll på de flesta aktier och des existens men så finns det ju en viss uppfinningsrikedom ifrån marknadens sida att locka till julhandel i onödiga val till förbann...
\"Cornucopia?\" är en blogg som för några veckor sedan hamnade på min \"måste-följa-lista\" då jag upptäckte den av en slump. Idag har han tagit upp ett ämne som jag också tänkt ta upp...
Dow Jones har stigit fyra dagar i rad vilket inte har hänt sedan april. En positiv teknisk signal och nu är optimisterna tillbaka i affärstidningarna! Jag håller med om att allt är nedtryckt, lågt vär...
Torsdagen 27 november är börserna i USA stängda då de firar Thanksgiving som infaller den fjärde torsdagen i november varje år. Jag har tidigare visat statistik hur OMX historiskt har rört sig vid and...
Hallå alla Ja vad ska man säga eller börja som rubriken säger så är det en färsking som gör entre. Jag är här för att se och lära mig om denna bransch, läsa mycket mycket om att placera, köpa, sälja...
Jag läste just lite i den högintressanta rapporten \"Finansiell stabilitet 2008:2\" som Riksbanken gav ut idag. Där står mycket läsvärt som jag säkert kommer att kommentera framöver. För a...