Myterna om bränsleceller och vätgas
I samband med bilindustrins kris dyker diverse stolliga förslag upp. En man vid namn Lars Öjefors vill satsa en massa pengar av regeringens räddningspaket på bränsleceller. Jag trodde att de flesta ha...
I samband med bilindustrins kris dyker diverse stolliga förslag upp. En man vid namn Lars Öjefors vill satsa en massa pengar av regeringens räddningspaket på bränsleceller. Jag trodde att de flesta ha...
En klockren väg till krig är att underminera en ekonomi via tydligt fejkade affärer! Ett annat tydligt bevis är hur "moderna" teknologier tillämpar CENSUR för att dölja sin tydliga vilja att skapa en...
Bil Sweden förväntar sig att försäljningen av nya bilar i Sverige sjunker med 27% nästa år. Dessutom kan man ju fråga sig hur stor (eller rättare sagt liten) andel vår svenska personbilsindustri komme...
Dagens handel har varit rätt aktiv och jag har hunnit med 3 st affärer under kvällen. Dels sålde jag Nordea med förlust idag. Sålde dessa på 59,40 vilket resulterade i en förlust på 1400,-. Köpte se...
En kort update innan veckan avslutas och inför nästa veckas handel. OMX har nu vänt ned i den rekyl jag väntade mig tidigare i veckan och är nu nere vid 640-50 som ser intressant ut för köp. Index t...
Kinesiska börsen har drabbats hårt det senaste året. Inte så konstigt kanske. Många aktier var övervärderade, åtminstone på de inhemska börserna i Shanghai och Schenzen. Nu har dock värderingarna komm...
Idag kom Empire med en vinstvarning om kraftig sänkta marginaler. Bolaget vill dock påpeka att omsättning hålls uppe och att SodaStreamer fortsätter öka i omsättning. Personligen ställer jag mig dock...
Det är en underlig tid just nu. Varje dag presenteras det nya statsstöd och jag tror att alla tidningar för fram åsikter om vilka industrier som staten borde hjälpa, även liberala tidningar. Min stora...
Nyligen noterade chokladtillverkaren Cloetta har fått en rejäl nettokassa med sig på resan och förefaller lågt värderad i jämfört med konkurrenterna.
USA:s president George W Bush anklagas för ekonomisk förstörelse under hans ämbetstid som president. Han såg till att skattebetalare stå för gigantiska belopp med flera tusen miljarder dollar till kri...