Community posts

Oljeprisets historia och lite analys om priset

HA
harre34

0 comments

I bland kan det vara klokt att titta bakåt för att kunna spå framtidens pris. Och förhoppnings vis bli rik på det. Råoljepriset beter sig mycket stora svängningar i pris när det är brist eller översko...

En om dagen - dag 8 och 9

FR
frefec

0 comments

Nu tas lite julledighet och inte inplanerat några affärer före 5/1, men m det skulle klia i fingrarna så kanske det blir några uppdateringar. Senaste 2 dagarna har följande hänt. Vinst V1: 1 400,- N...

Kapital till olje-spekulation

F8
f8496ae7c7c0

0 comments

Det är några svenska blogg-sidor som jag är inne på varje dag. Det är www.cornubot.blogspot.com och www.flutetankar.blogspot.com Till min glädje har mannen bakom flutetankar skrivit en inlägg på Rede...

Portföljvinnaren intervjuas

RE
redaktionen

0 comments

1. Vad tror du om börsens fortsatta utveckling? Står börsen högre eller lägre om ett halvår? Jag tror att börsen kommer att stå lägre om ett halvår än vad den gör idag. Orsaken till det är att jag tr...

Torstens kvarnsten

D2
d29ea4a86d4b

0 comments

Det verkar som att alla personer med lite makt har tappat kontakten med det som sitter innanför pannbenet och munnen. Den ena efter den andra skriker efter skattebetalarnas "räddningspengar" till just...

Guldet i början av en bear market?

EV
evilsteff

0 comments

Det var ett bra tag sedan jag skrev något om guldet och främst beror det nog på att jag haft svårigheter att tolka läget. Rent fundamentalt är det ganska lätt att argumentera för att guldet borde st...

850 miljarder USD

IT
itrader

0 comments

Det är storleken på Obamas planerade stimulanspaket enligt Bloomberg. Det positiva med detta är att vi uppenbarligen har ett konkret stimulanspaket att se fram emot den 20-21 januari (ingen rök utan...

Oljepriset

68
684bb2f78127

0 comments

Oljepriset är nu nere under 40 dollar fatet..Varför kan man undra när Opec drog åt kranarna ordentligt vid mötet den 17 december..2,2 miljoner fat dag skulle man minska produktionen med och det med st...

Storm i Kanadas skogar

FL
flute

0 comments

För mig nyupptäckta bloggen IndependentForester ledde in mig på en nyhet som gått mig förbi. Kanadensiska pappers- och pappersmassejätten AbitibiBowater (tredje störst i Nordamerika, nr. åtta i värld...