Unibet och licensen
Ja, som säkert de flesta Unibet-ägare har hört har Unibet erhållit den så viktiga licensen i Frankrike. Nu kan Unibet börja vända de röda siffrorna i landet mot svarta. Jättepositivt, självklart. Men...
Ja, som säkert de flesta Unibet-ägare har hört har Unibet erhållit den så viktiga licensen i Frankrike. Nu kan Unibet börja vända de röda siffrorna i landet mot svarta. Jättepositivt, självklart. Men...
För att riktigt lyckas i dagens hårt konkurrensutsatta värld krävs någonting extra. Det krävs nytänkande. Kanske är den mer korrekta benämningen oliktänkande? Oliktänkande är mer negativt laddat, me...
Nästan exakt 1 månad har gått sedan min intervju med bolagets VD Peter Levin gjordes. Sedan dess har ett par händelser av större intresse offentliggjorts: 1. Aktieägarstatistik per 30/9 har uppda...
Första lottsedeln: Affärsiden är ett skalpkylningssystem som användes vid cytostakikabehandling (cancer) så patienten inte tappar håret. Av 3200 canersjuka fick hela 85 %behålla håret . Qualitet of li...
Någon i panelen som har kunskap om detta företag ? Själv har jag försökt att leta information via hemsidor osv. Bolaget verkar enligt min mening bedriva verksamhet i enighet med det som efterfrågas (E...
Den norska statliga oljefonden är nu värd 3400 miljarder svenska kronor. Endast Abu Dhabis har en större statlig kapitalfond i världen.
Har sammanfattat en enkel prognos för de kommande 6 kvartalen för bolaget EpiCept. Prognosen visar på att bolaget har behov av att ta in ca 15 miljoner dollar för att fortsätta bedriva sin verksamh...
NeuroVive: NeuroVive och to-BBB technologies BV tecknar avtal för utveckling av läkemedel mot stroke NeuroVive Pharmaceutical AB och to-BBB, ett holländskt bioteknikbolag med en teknologi för transpo...
Stockholmsbörsen förväntas inleda handelsdagen positivt. Stöd kommer från starka asienbörser och ledande amerikanska terminer på plus.
Hej alla! Nästan lite konstigt hur lugn en söndag kväll kan vara i ett höst Sverige. Har mer och mer börjat fundera över att flytta mitt kapital till ett land med bättre ränta och dessutom passa på a...