Community posts

Unibet och licensen

RE
redvillage

0 comments

Ja, som säkert de flesta Unibet-ägare har hört har Unibet erhållit den så viktiga licensen i Frankrike. Nu kan Unibet börja vända de röda siffrorna i landet mot svarta. Jättepositivt, självklart. Men...

Think Different

MI
micke89

0 comments

För att riktigt lyckas i dagens hårt konkurrensutsatta värld krävs någonting extra. Det krävs nytänkande. Kanske är den mer korrekta benämningen oliktänkande? Oliktänkande är mer negativt laddat, me...

Forestlight: samarbetsavtal klart

MJ
mikael_j

0 comments

Nästan exakt 1 månad har gått sedan min intervju med bolagets VD Peter Levin gjordes. Sedan dess har ett par händelser av större intresse offentliggjorts: 1. Aktieägarstatistik per 30/9 har uppda...

Dignitana en glömd dubbellott

EB
ebbe

0 comments

Första lottsedeln: Affärsiden är ett skalpkylningssystem som användes vid cytostakikabehandling (cancer) så patienten inte tappar håret. Av 3200 canersjuka fick hela 85 %behålla håret . Qualitet of li...

OPCON

BM
bml

0 comments

Någon i panelen som har kunskap om detta företag ? Själv har jag försökt att leta information via hemsidor osv. Bolaget verkar enligt min mening bedriva verksamhet i enighet med det som efterfrågas (E...

Epicept - Prognos

PF
pfenix

0 comments

Har sammanfattat en enkel prognos för de kommande 6 kvartalen för bolaget EpiCept. Prognosen visar på att bolaget har behov av att ta in ca 15 miljoner dollar för att fortsätta bedriva sin verksamh...

Erfarenheter av utlandskonto

81
8107eaab334c

0 comments

Hej alla! Nästan lite konstigt hur lugn en söndag kväll kan vara i ett höst Sverige. Har mer och mer börjat fundera över att flytta mitt kapital till ett land med bättre ränta och dessutom passa på a...