Irland, banker och bekymmer.
Den senaste tidens volatilitet överträffar sig själv ideligen med nya mått. Bygger vi våra kriser på drömmar eller av vanvett. För mig så har börsen till viss del varit byggd på fundamentala ting. Vä...
Den senaste tidens volatilitet överträffar sig själv ideligen med nya mått. Bygger vi våra kriser på drömmar eller av vanvett. För mig så har börsen till viss del varit byggd på fundamentala ting. Vä...
Stockholmsbörsen väntas inleda tisdagens handel nedåt efter press från ledande europeiska terminer samt fortsatt oro i Asien för skuldkrisen i Europa. Handelsveckan i USA inledde i moll efter rädsla...
Här kommer lite matnyttig information om det ett av de största industriprojekten i Sverige just nu. Sedan tidigare i höstas har det stått klart att man kommer använda djuphavshamnen i Narvik för att...
Sedan rapporten har entraction haft en kraftigt positiv utveckling, trots inga större överraskningar i rapporten, det var kanske just det som behövdes, inga negativa överraskningar... Hur som helst h...
Det fortsätter röra på sig i grytan En skribent på börssnack "Mikael EK" har luskat ut att den kund som i mars uppgavs börja installera Pricer i 40 butiker egentligen är amerkanska försvaret. Möjlige...
Hej Veckan som gick var bra för RakaKurvans bolag. Portföljen gick upp med 1.1% mao så är portfäljen upp 19.4% sedan 21/7 Portföljbolagen går bra. Det är bara Sagax som har slackat efter (som all...
Efter helgens mindre lyckade bloggar som innehåller flera grova faktafel så kan det vara relevant och intressant att läsa den här artikeln i Svenska dagbladet som publicerades idag och handlar om cykl...
Stockholmsbörsen förväntas inleda dagen i positivt territorium. Stöd kommer från de asiatiska börserna samt ledande amerikanska och europeiska terminer.
Vad krävs egentligen för att tjäna pengar på aktier? Förenklat så går aktiesparande ut på att finna en aktie som någon annan är villig att betala mera för vid ett senare tillfälle. Det sker enklast g...
Jag sitter nu och läser bloggar, artiklar och en del årsredovisningar. Jag tycker vi är inne i en spännande period i börscykel just därför att det ekonomiska ränteläget förändras, industrin ökar takte...