Post entry

VINST PER AKTIE ÖKAR 200 %

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Bolaget presenterade precis prognoserna för året. Vi kan förvänta oss en ökning av vinst per aktie med 200% från den rullande verksamheten.

Sino Agro Food har sjunkit tillbaka under låg omsättning de senast två veckorna. Från ca 1,05 till idag 0,63 dollar.

Ett bättre köpläge än så får man leta efter.

Vi har fått veta att man räknar med 0,68 i vinst per aktie i år från den rullande verksamheten dvs ca 200% upp från förra året. Marginalerna är skyhöga.

Sino Agro Food är helt skuldfritt vilket är unikt när det gäller ett tillväxtbolag av SIAF´s kaliber.

Sino Agro Food är så vitt jag kunnat få fram DET ENDA Kinesiska bolag som blivit godkänada av SEC sedan den hårdare granskningen av Kinesiska bolag inleddes. Det är vad jag kallar styrketecken och kvalitétsbevis!

När vi pratar prognoser för detta år ska man vara medveten om att revisorerna är YTTERST konservativa i sina bedömningar nu i Kina.

För oss Siaf-ägare är det tryggt att reisorer från både Kina och USA granskar och godkänner bolaget.

Price / Earning eller P/e talet är nu ca 0,9 och ett motiverat P/e ligger enligt mig i förstaläget på ca 5-7 vilket är FLERA 100% över dagens kurs.

Ett långsiktigt P/e för ett tillväxtbolag som Siaf bör ligga på 15-20.

Letar du efter en riktig 10-taggare på medellång sikt så är det här ett köpläge utan dess like!

Mvh

Gregory Maguire

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?