Jag tror att marknaden tittar nu på 1130 på OMXS30 samt 1320 på S&P 500. Volymen idag var mindre än gårdagens handel på Stockholmsbörsen. När det gäller volym så vaknade dock ABB till liv idag, det blev en svag utveckling med volym motsvarande 15ma. Priset höll sig mellan 20ma (dagens lägsta) och 50ma (dagens högsta). 50ma verkar utgöra något motstånd. Det blev därför en etablerad kort position i ABB för min del idag, dock vågade jag inte riktigt ha den vanliga storleken på positionen så det fick duga med hälften. Visst är det alltid en chansning när det gäller trading men denna gång känns det som att chansningen är större, kanske var jag inte disciplinerad nog, vi får se.

Axfood var en intressant händelse idag, vi fick en till Inside day (om man kan säga så), volymen avtog också från gårdagen, jag tror vi får någon större rörelse denna vecka. Jag får alltså avvakta igen.

När det gäller Alfa Laval, Assa Abloy och Skanska så får jag avvakta ytterligare. I Alfa fick vi idag en formation som liknar gårdagens, dvs liten övre kropp med en längre spike neråt (Haning man, fast kroppen kanske är för liten), volymen avtog dessutom ytterligare. Assa hade dock hyfsad volym idag runt 15ma och hade en bra utveckling där vi fick en tydlig stänging över 50ma, får se om 180 kan brytas. Skanska stängde idag på 131.6, en kurs som aktien inte har stängt på sedan i slutet av januari, detta skedde under volym nära 15ma.

EUR/USD befinner sig på samma nivå just nu som den var på då jag skrev mitt inlägg igår, dvs runt 1.4085, inga större rörelser har skett. Jag hoppas på kontinuitet då marknaden just nu verkar ha svårt att bestämma sig för vilket håll den ska. Kan det vara så att fredagens jobbsiffra (NFP) får avgöra?

Lycka till med affärerna / TraderDave