Tourn International - Ett bolag att räkna med
2016-08-15 10:49, Edited at: 2016-08-15 11:13Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Tourn International befinner sig fortfarande i Expansionsfas.
Bra samanfattning på Placera från PEAN!
TCD är en rekommendationsplattform som visar relaterat innehåll samt annonser under bloggar och artiklar på nyhetssidor.
Statusuppdatering
Tourn Content Discovery fortsätter att växa och når idag cirka 2,5 miljoner unika svenskar varje vecka.
Nu under kvartal tre kommer vi att börja se intäkter genererade från denna plattform.
https://press.aktietorget.se/inevstudios/79576/547836.pdf
Statusuppdatering
I nuläget ligger implementationen klar på några delar av nyheter24.se och är i dag uppe i cirka 1,5 miljoner unika visningar i veckan.
https://press.aktietorget.se/inevstudios/79154/530570.pdf
Nyheter24 vässar native-erbjudandet
Med Tourns supervassa teknik och Nyheter24-Gruppens dominerande ställning bland Sveriges unga vuxna vässar vi till konkurrensen kring native-miljonerna i Sverige.
http://www.dagensmedia.se/medier/content-marketing/nyheter24-vassar-native-erbjudandet-6535209
Nyheter 24-Gruppen
Vi har närmare 10 miljoner besök på våra sajter varje vecka och är Sveriges största digitala mediehus mot målgruppen 15 – 44 år.
http://nyheter24gruppen.se/#start
Avtal mellan Tourn och Nyheter 24 Gruppen
Tourn kommer att endast agera teknikplattform för TCD och ansvara för att utöka räckvidden.
Tourns marginal för plattformen TCD kommer att vara 20%.
Vårt mål är nu att hitta samma typ av samarbetsuppsättning i andra länder.
https://press.aktietorget.se/inevstudios/77393/490457.pdf
Vårt slutmål är att Tourn ska vara den självklara plattformen för reklam i sociala medier i
Sverige och i resten av världen.
Samtidigt som vi bygger vår plattform för internationella lanseringar, bygger vi vår säljorganisation.
Detta för att skapa intäkter så vi kan hålla högt tempo på utvecklingen av plattformen.
Genom förvärvet av Camit har två starka säljare anslutit sig organisationen.
Vi har nyligen rekryterat ytterligare två starka säljare, däribland försäljningschefen från vår största konkurrent Tailsweep, som förväntas ansluta sig till Tourn i augusti.
Säljorganisationen består nu mestadels av erfarna säljare med redan goda relationer med mediabyråer.
Vår första internationella kampanj lanserades i juli och riktade sig mot Norden, Storbritannien,
Tyskland, Frankrike, Italien, Holland, USA, Kanada och Australien.
Kampanjen var lyckad och våra nästa internationella kampanjer är bokade med start i augusti.
https://press.aktietorget.se/inevstudios/79444/541342.pdf
Vi får heller inte glömma att utöver allt detta marknadsför Tourn aktivt genom sociala medier och man kan nästan räkna med dagliga uppdateringar och sneak-peak's på deras instagramkonto.