Post entry

Mina favoriter så här i början av 2009...

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Tänkte att jag skulle passa på att "haussa" mina egna 2009 års favoriter (iaf just nu), men även så att ni andra får ta del av dessa, då jag tror att de kan bli stora vinnare allihopa.

Först ut Karo bio, som jag tror kommer att ro hem kanske Sveriges genom tiderna största avtal och därmed också få en kursstegring som heter duga. Flera analyser här på redeye säger även sitt.

Min andra kandidat är Pearl Exploration, som t.ex. Kalles farsa här på redeye har flaggat länge för nu. Deras potential ligger i all den olja de har i backen anser jag och är faktiskt mindre påverkade av oljepriset än vad många tror.

Trean blir ett danskt biotech bolag, TopoTarget. Största anledningen i dag till en kursökning är flera lyckade Fas I/II studier mot olika cancerformer, samt ett avtal för just det preparatet, Belinostat.

Fjärde platsen får norska Funcom, vars aktie har blivit TOTALT utbombat pga "misslyckandet" med deras MMO spel Age of Conan. Hypen kring spelet var enormt och fallet destå hårdare, men jag anser att reaktionen har varit alldeles för negativt och att uppvärderingen kommer snart. Samtidigt så utvecklas även Age of Conan hela tiden och nya uppdateringar utges med jämna mellan rum, nu återstår bara att locka in lika mycket folk som från start.

Det finns så klart flera som jag blickar över, men har valt att gå ut i 2009 års börsdjungel med huvudfokus på dessa aktier.

Lycka till vilka ni än själva väljer!

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?