Post entry

Taurus Energy 200% på 4 veckor

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

I väntan på bättre tider i Karo bio, mitt sämsta innehav alla kategorier i år, får man glädjas åt ruschen i bl.a Taurus Energy. Sedan min blogg för knappt fyra veckor sedan, http://bridge.redeye.se/aktiebloggen/taurus-energy/taurus-energy-george-washington-university är aktien i skrivande stund upp nära 200%, Även om det förstås finns möjlighet till fortsatt uppgång påhejat av närtida resultat samt ev avtal med "etanolamrisar" väljer jag ändå att plocka hem stora delar av vinsten. Riskhantering. Bolaget har flaggat för nyemission men kan med stöd av starka nyheter naturligtvis fortsätta upp. Då gläds jag över de få jag har kvar samt med alla andra som fortsatt är inne i aktien.

Pilum, som även den stigit fint sedan senaste blogg, rapporterar senare idag. Som jag tidigare varnat för, väntar jag mig ett minus resultat, men med en växande positiv bild inför 2011.

Pricer är intakt och jag förväntar mig ett mycket bra nyhetsflöde under slutet av året. Q4 blir resultatmässigt starkt och bolaget kommer ha en gyllene sits inför nästa år då ESL rentav får sitt riktigt stora genombrott.

Karo Bio är rena gissningsleken numera. När ändå stora förhoppningar kring hur spelet utvecklas i finishen.

Have a Nice day!

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?