Detta talar för en möjlig 100% uppgång i Taurus Energy i närtid
2016-06-09 09:04, Edited at: 2016-06-09 09:14Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
När vi ändå är inne på 100% uppgångar (flera bolag som rusat kraftigt på Aktietorget den senaste tiden) så vill jag framför allt jämföra exemplet Serstech med Taurus Energy. Det finns en del likheter i utvecklingen i dessa bolag, tex att båda stått och stampat väldigt länge innan en förväntad genombrottsorder/kommersiellt avtal. Vi har sett hur reaktionen blev i Serstech efter deras genombrottsorder och jag vill tipsa om att en liknande utveckling kan vara på väg att ske i Taurus Energy.
Varför?
Taurus Energy har under en längre tid haft ett samarbete och kört omfattande tester med det amerikanska bolaget Sweetwater Energy. Det har tagit LÅNG tid och man har succesivt tagit steg för steg framåt i dessa tester vilket mynnat ut i att olika milstolpar har passerats på vägen mot ett skarpt avtal. Nu senast och framför allt viktigast så tecknade bolagen ett exklusivt LOI (Letter Of Intent) under slutskedet av 2015. Se vad tex Biofulsdigest skriver om detta: http://www.biofuelsdigest.com/bdigest/2015/12/15/c5-is-the-new-c6/
Ett LOI tecknas i ett sista steg innan ett slutligt avtal förväntas vara på plats, framför allt för att båda parter ska få tid att sätta de slutliga detaljerna i avtalet. Det har nu gått ca 6 månader sedan LOI ingicks med Sweetwater Energy vilket får mig att tro att ett slutligt avtal är nära förestående. Ett avtal som skulle innebära det stora genombrottet för Taurus Energy och det definitiva beskedet att man nu övergår från att vara ett forskningsbolag till att bli en kommerssiell spelare på marknaden, vilket gör att värderingen på bolaget ska omvärderas därefter.
Hausse på Aktietorget
Med tanke på ett möjligt ovan scenario ser jag en kursuppgång på ca 100% som fullt möjlig med tanke på dagens börsklimat och de småbolagsrace som blivit allt vanligare. Vi ska även betänka att i Taurus fall finns därutöver ett antal andra triggers, tex besked kring komplett GRAS godkännande, FDA godkännande samt att vi har en kommande kvartalsrapport den 17 juni där en uppdatering kring detta lär komma. Utöver detta har vi en allt större risk/chans för uppköp från Taruus partner Lallemand, något som skulle aktualiseras allt mer vid ett avtal med tex Sweetwater Energy.
Fortsättning följer...