_Här har jag ritat upp en bullish bild och en bearich bild i samma chart. På så vis får man en uppfattning om var edgen ligger. Som ni ser räknar jag in min topp omkring 1330 i den zonen där mittlinjen i bullich kanalen samanfaller med taket i bear kanalen. detta betyder dubbelt motstånd edge till bear. Sedan kan vi konstatera att momentum indikatorn också ger fördel dill Bear då denna indikator är nu på extrem nivåer. Vi kan också konstatera att Volymen också är fallande under den långa uppgåns fas vi just nu skådat. viktigt att belysa är också att dom dagarna förra veckan vi hade minus dagar på indexet var volymen högre än under fredagens brott upp. Vilket ger edge till bear. Mitt linjen i bullich kanalen fungerade bra som motstånd vid toppen i november vilket också ger edge till att den bör göra denna gången också. Taket i bear kanalen den röda linjen har fungerat som motstånd längst då den sträcker sig i tiden till toppen 2007 vilket ger fördel till bear kanalen ytterligare en gång.

Och slutligen stokastisken ger också edge till Bear kanalen då kraften finns på nedsidan eftersom vi är uppe i extremvärde. Och en av tungviktarna är att ma 200, den fallande röda glidande medelvärdet är nedåt pekande. Summan av karde mumman är min negativa syn.

Har försökt här att beskriva mina våg beräkningar så att läsaren förstår min bana. Vi skall strax inleda A vågen ner under mars/aprill följt av en B våg upp under maj. Den sista C vågen ner bör bli mycket kraftig, då jag har två alternativ där den förlänga c vågen har en edge gentemot första c target. Denna c våg bör i vartfall bottna ur under somamren 2012. Där vi sedan kan sikta in oss på en uppgång mot hösten innan den riktigt starka vågen ner mot 500 nivån slår med sin fulla destruktiva kraft vinter halvåret 2012/2013

De går att måla en och samma bild på 1000 olika sätt. men bara en bild ger sanningen.

Bild http://guldbubblan.blogg.se/?tmp=04154212_