Post entry

Snart vaknar LITIUM! noterades 31/5 -16

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Litium noterades igår (31/5) och blev bortglömd av jätten paradox. Teckningskursen var 10:- och handlas idag med grov rabatt som lägst 8.30:- Börsvärde på bara drygt 58miljoner och dagens IPO klimat som är glödhett tror jag detta kommer bli en raket när folk fått upp ögonen.

– Vår devis – e-handel från miljonen till miljarden – illustrerar mycket väl den marknadsposition vi valt. Med en beprövad skalbar affärsmodell och en underliggande marknad med stark tillväxt, är jag övertygad om att vi har en riktigt spännande resa framför oss, säger Henrik Lundin, VD Litium.

Om bolaget

Litium har en e-handelsplattform som hjälper företag att driva sin försäljning. Bolaget riktar sig främst till medelstora produktförande bolag där e-handeln är affärskritisk. Bolaget har 250 kunder, varav flera namnkunniga som Adidas, Ballingslöv, Jollyroom, Teknikmagasinet och ÖoB.

Litium erbjuder en smart investering i e-handel, bolaget har en bevisad produkt och namnkunniga kunder samt en skalbar affärsmodell med repetitiva intäkter. Han pekar på att Litium har investerat 50 miljoner kronor i sin plattform och att bolaget är nära breakeven på kassaflödesnivå. Kapitaltillskottet ska användas till hälften till sälj- och marknadsföring, en fjärdedel till produktutveckling och en fjärdedel till ökning av rörelsekapitalet för expansion.

Varför ska du investera i Litium

NY skalbar affärsmodell, växer med deras kunder, tjänar de mer pengar tjänar Litium mer pengar. Litiums 30 största kunder – däribland Teknikmagasinet, Jollyroom och Nyblomgruppen – har en sammanlagd årlig försäljning online på över 3,5 miljarder kronor.

En smart investering i e-handelns tillväxt, växer kraftigt.

De har en bevisad produkt, attraktiv marknadsposition. Jobbat med det sen 2008 och har en stark position i mellansegmentet. Investerat 50miljoner på produktutveckling.

Marknaden för e-handel mot konsumenter i Sverige växer med 15-20 procent årligen och Litiums kunders försäljning växer ännu snabbare.

Mer information

Intervju Finwire

https://www.youtube.com/watch?v=wk3SQEky_FA

Litium på scen

https://www.youtube.com/watch?v=AXaPYUE6RRE

Detta blogginlägg är min syn på Litium och varför jag tror på bolaget och valt investerat i detta. Jag rekommenderar alla att göra sina egna undersökingar innan man väljer att lägga in sina pengar i ett bolag. Jag äger aktier i bolaget.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?