Post entry

Shelton Petroleum 500%?

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Shelton Petroleum är börsens mest undervärderade aktie. De har stabil produktion samt mycket lovande gaslicenser trots det ligger aktien stilla. Samt ett lågt börsvärde. Varför

Ja, frågan är varför??

Det undrar jag som är en gammal börsräv samt många andra småsparare som investerat i Shelton.

Det finns inget svar på varför. Snarare är svaret att Shelton är undervärderat. Att aktien förr eller senare kommer stiga för den är nedtryckt.

Inom några veckor gissar jag att aktien kommer siga mot 30-35 kr bara för att få dess korrekta värdering i förhållande till en bråkdel av substans som finns.

Vilka triggers finns?

En del är PSA avtalet som ukrainska regeringen givit klartecken för. Det innebär att marknaden för gas och olja öppnas upp på gynnsamma villkor för utomstående aktörer på den ukrainska energimarknaden.

Shell har nyligen beslutat att investera 10 miljarder USD i ett gasfält. ExxonMobile har förvärvat en prospekteringslicens för 300 miljoner USD.

Shelton har tre intressanta gaslicenser i Svartahavet där det kan finnas uppemot 300 miljoner gasekvivalenter.

Om man ex. jämför dessa licenser där man troligen vet finns stora kommersiella volymer gas och ev olja. Med Petrogrands licenser där man inte hittat någon kommersiell olja. Så ger de ett värde för Shelton. Dessutom att licenserna är värda mycket internationellt sett.

Sedan är också Shelton ett producerande oljebolag. De har en dagsprodukution på ca 550 fat olja per dag från två fält. De prospekterar och har troligen avslutat borrningar för ytterligare en produktionsborrning.

De har skjutit seismik och kommer uppdatera sina nya reserver. De ska troligen skjuta seismik i sina gaslicenser i svarta havet.

Shelton äger ägardelar i Pan terminalen och andra småintressen.

Sammantaget när man läser på om Shelton. Att företaget tjänar fina pengar, ökar sin produktion, gör vinst. Bekostar sitt arbetet ur egen kassa.

Har bra ledning, har mycket attraktiva licenser i Svartahavet samt producerande oljefält. Listan kan göras lång. En investerare bör studera www.sheltonpetroleum.com samt se VDs presentation och inse själv vilket grymt undervärderat case Shelton är.

Jag ligger tung i Shelton och redan gjort fin vinst. Men tror på flera hundra procent i år. Samt att Shelton är den oljeaktie som kommer gå bäst i år.

Samtidigt pumpar inte företaget upp sin kurs. När bra nyheter kommer är det mycket och då blir det race!

När det gäller oljeaktier och att köpa vid rätt tid. Är det HÖGaktuellt att köpa NU i Shelton. Mycket nyheter är på ingång och sedan är det försent. Liksom jag själv köpte AOI några veckor innan nyheter om Ngamia-1 racet började...

Starkt Köp!

"""

Eftersom jag oftast väljer att skriva en inledning om företaget och låta intressenter läsa på mer själv. Måste jag rekommendera ett blogginlägg av signaturen "CP" på RedEye. Han har djupdykt i företaget. När man läser hans inlägg så är det minst 500% upp kursen skall, eller 85 kr aktie som Londonbaserade investmentbanken City Capital Corp, 3C kom fram till tre år sedan!

http://www.redeye.se/aktiebloggen/shelton-petroleum/shelton-petroleum-revanschdags

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?