Post entry

Shamaran 1000% eller 200? uppdaterad 2.0

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Jag tror att Shamaran har möjlighet att stiga 1000% på ganska kort tid framöver. Att Shamaran har hittat olja råder det ingen tvekan om. Att shamaran hittat mycket olja råder det heller ingen tvekan om. Att värderingen inte hunnit ifatt Shamaran råder det heller ingen tvekan om.

Därför sticker jag ut hakan och vågar påstå att jag tror att Shamaran kommer dra iväg ordentligt framöver. Närmare 1000 %. Då pratar vi om ett börsvärde på 12-14 miljarder kronor. Vilket jag anser är fullt rimligt med tanke på att Atrush-2 är den källa som har ett bland de högsta flödena i modern tid.

De flesta analytiker är ense om att oljereserverna kommer skrivas upp rejält.

Samtidigt verkar exportavtalet med olja från Kurdistan med regeringen i Irak vara på väg att bli klart. Det talar för en enorm värdeökning.

Men det som är ännu en starkare trigger är en reservuppskattning.

Jag anser numer att Shamaran är numera Derisked och har just nu en uppsida större än Africa Oil.

Samtidigt ett av börsens bästa Risk/Reward lägena.

Därför är det ett klockrent köpläge nu i Shamaran trots den stigit ca 100% senaste tiden.

Spännande nyheter är på ingång. Och reserverna ska uppjusteras från en värdering som nu motsvarar 100 miljoner fat till betydligt mer.

Är du mer på resan eller inte?

Och det är värt att påpeka att köp på dagens kurs innebär inte sådan stor risk.

Snarare stor chans till att tjäna grova pengar.

Jag sålde faktiskt mina Shamaran tillfälligt. Tycker det är konstigt att aktien ska gå ner vid en sådan tillfällig nyhet. Gick återigen in tungt i AOI där MSI och andra aktörer som tankar tungt ökar intresse.

Däremot kommer jag köpa in mig snart i Shamaran och ändå gjort en fin vinst från 1,76. Tror att stora köpare avvaktar med att köpa in sig tills vinsthemtagningarna är klara. sedan gäller det att ligga på köpknappen.

Vågar inte vara utanför gick ALL IN nu igen på 3,09.

Africa Oil för all ära. Men nu ett börsvärde på ca 2 miljarder för shamaran. Låter alldelles för billigt.

Ser också att utförsäljningarna från OHM och BRC avtagit. Då bör den rekylera upp.

Hoppas på det. Samtidigt är 3 kr och lägre ej med i mitt scenario.

Men så är aktier, chansning. Men i Shamaran är det en högoddsare,

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?