Post entry

Sensys Traffic - Segdraget, blir det kommersiell framgång?

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Ni kan ju lyssna på den senaste intervjun med direktören, han svävar på målet ang frågan om NE:-
http://www.sensys.se/web/Bokslutskommunike_2011_26_januari_2012.aspx

Lägg till de långa, långa upphandlingstiderna så ser det mörkt ut i den aspekten. Läs även denna läs-värda sida:-
http://www.456bereastreet.com/archive/200607/speed_cameras_do_not_make_driving_safer/

Några intressanta iaktagelser från sida ovan:-

-Fokusering på fartkamera. När du passerar en fartkamera finns ditt fokus på den inte på andra saker. Farligt.

-Kamera-bromsning. När du upptäcker en kamera så bromsar du ned, kan innebära faror för de som kör bakom dig. Farligt.

-Hög hastighet mellan kameror. När människor vet var kamerorna finns så kör de fortare emellan dem. Farligt.

Jag snubblade även över denna länk under dagliga surfen:-
op.se/lanet/ostersund/1.4368706-fler-fartsyndare-farre-aker-fast
Låter inte som nån hit precis med fartkameror... Att fälla ned solskyddet gör det mycket, mycket komplicerat för myndigheter att kunna fälla en fart-syndare. Förmodligen måste lagstiftningen ändras för att hantera detta, vilket tar lång, lång tid.

Företaget fick stor-order från svenska staten i mitten av 2000-talet, efter dess har det gått mycket, mycket trögt att få till liknande stor-orders, märkligt nog. Segdragna beslutsprocesser och liknande gör sitt...

Kärn-problemet är långa beslutsvägar och tidskrävande säljprocesser.
Man måste övertyga landets regering typ innan affär görs. Det tar låååång tid.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?