“14:27 PV ENTERPRISE: PV ENTERPRISE SWEDEN JUSTERAR PROGNOS FÖR HELÅRET 2007

I delårsrapporten för andra kvartalet 2007 som meddelades den 27 augusti 2007, meddelade bolaget att omsättning och resultat för helåret 2007 klart kommer att överträffa detsamma för 2006.

Omsättning för 2007 beräknas uppgå till ca 106 miljoner kr och överträffar därför mycket klart omsättningen för 2006 som då uppgick till 41 miljoner kr. Resultatet för helåret 2007 kommer dock ej att klart överträffa resultatet, men bedöms vara i linje med 2006 års resultat som då uppgick till -8,9 miljoner kr.

I övrigt hänvisas till bokslutskommunikén för 2007 som presenteras den 21 februari 2008.”

Min egen omsättningsprognos var 85-100 Mkr för 2007.

Min resultatprognosen låg på minus 7 till minus 10 Mkr.

Utfallet blir alltså inom min resultatprognos och något över omsättningsprognosen.

Att aktien rasar just nu 20 % pga detta är helt sjukt.

Det är ju pga 2008 och framåt man köper aktien… Målkursen påverkas inte alls !

-————————–

Jag har ökat KRAFTIGT i PVE pga detta ras och även sålt/minskat i andra innehav tills detta rättat till sig. Rimligen kommer PVE vända upp igen. Den prognos det talas om var en gammal resultatprognos från Q2-rapporten i aug 2007 och som inte explicit upprepades i Q3-rapporten. Då i aug visste knsappast PVE att de skulle behöva anställa betydligt fler under Q4 för att klara de då okända storordernas stora volymer.

Storm i ett vattenglas…