Många tecken tyder på att Pricer står inför en efterlängtad skördetid. Efter bottenformation och vändning under slutet av 2014 står vi inom kort inför ett fullbordat genombrott av en omvänd huvud skuldra-formation. Man får lite vibbar av superrallyt 2011 men med flera avgörande skillnader. Den underliggande marknaden har mognat och Pricers produkter utvecklats. Dessutom har vi flera nya kapitalstarka och spännande ägare, ny styrelse och ny VD.
Under kommande veckor avser undertecknad att uppdatera läsarna om vad som händer i bolaget och hur Pricers teknologi tillsammans med smartphones gör det möjligt att t.ex navigera sig fram till rätt hylla och rätt produkt och hur butikerna med realtidsinformation får bättre överblick på lagerstatus i hyllorna.
Att prismärka varor manuellt torde snart vara ett minne blott. Detta gissel är tidskrävande och kostar pengar. Dessutom är det rimligt att tro att fler länder snart lagstadgar om rätt pris i kassa vs hylla. Konsumenter som stämmer butiker för fel pris blir allt vanligare.
Ovanpå detta växer en annan stark trend fram. Omni-Channel
Vad händer när ett världsledande bolag som Pricer tar klivet in i supertillväxt där marknaden bara är penetrerad till en enda procent?
Jag väljer att ta rygg på Finlands Steve Jobs (Göran Sundholm) och Sveriges Warren Buffett (Sven Norfelt)
Mer info följer…