Dags att ni börjar läsa på om Pricer
Svenska Pricer som är världsledande inom elektronisk skyltning och prisinformation via hyllkantslister, s.k ESL, står på tröskeln till raket-tillväxt och stor lönsamhet. Dagens order på 30 Mkr till kund i Nordamerika är möjligen en liten uppvärmning inför Maj månad då ”Migros” i Schweiz skall delge marknaden vem de väljer för sina 700 storbutiker. OBS! Potentiellt ordervärde i halvmiljardklassen. **“**Migros expects to make its final decision on e-shelf label adoption in May 2010, with wide-scale deployment of the chosen solution expected from mid-2010 onwards.”
2010 blir, trots den globala finansoron, fjärde året i rad som Pricer gör vinst och VD Charles Jackson talar nu om skördetid. I en intervju för Realtid.se 15 feb, pekar VD på att marknadspotentialen är enorm. Dels genom nya ESL-kunder som inte har haft ESL tidigare och dels genom ersättningsorder eller ”uppgraderingsorder” från befintliga ESL-kunder.
Dagens ESL från Pricer höjer kedjornas vinster. Teknologin är mogen och tiden talar för Pricer. Elektronisk prisinformation world wide är bara en tidsfråga. Pricer har 60% av marknaden och förlsutavdrag på över 1 miljard att kvitta mot alla framtida vinster.
BEVAKA!