Omxs30 liknar FTSE indexet och bär formen av en inverterad HS samtidigt som hela formationen också är en mycket större HS formation Jag väljer att ha scenario 1 med långsiktig target 780 eftersom den formationen sträcker sig under längre tid en den mindre inverterade OHS formationen med target 1160.
Ni som tar position på scenario 2 med target 1160 bör ha eran stoploss strax under den stigande linjen som sammanfaller med bottnarna på den stora högra skuldran i HS formationen.
De som får mig att ändra på mina långsiktiga placeringar som de flesta i de här laget vet att de är bearish är om vi får brott genom eclipse line i sp500 charten ( den största symetriska linjen vid 1500 nivån.
Många kan ju tycka att de är väldigt högt upp dit och att förlusten borde bli stor ? Nej inte för min del då vinsten från förra supercykeln med botten 2009 är så pass kraftig att jag har råd att ligga investerad med target 2014.
Och om ni ser era investeringar lika dant som jag lär ut kommer ni att tjäna pengar i de långa tidsperspektivet med hälsan i behåll och de ny rika miljonärer kommer inte vara miljonärer längre och dessutom tvingas leva med ohälsa,,
Genom att investera i supercykler så investerar ni i en hållbar investerings melodi som inte ger dig dålig nattsömn.
Man ska inte drömma om att bli rik på ett år de som gör de kommer att leva på den 50 procentiga sidan av negativt laddat tillstånd,, . Du ska se investeringar som något långsiktigt. och inte vilja drömma om att bli rik,, Och samtidigt passa på och njuta av vad livet egentligen har att erbjuda bortom alla ytligheter,,,
För att se grafen förstorad http://guldbubblan.blogg.se/