Efterfrågan på olja kommer att minska på grund av detta är för dyrt och redan många länder är överens om detta att spekulanter som driver upp priser på grund av alltid hitta många negativ saker som vi har inte sett än.

Låt mig att förklarar för er enkel om Iran -israel-Nigeria saker som markanden gillar att dra upp olja priser.

Varför israel ska blandar sig om ett krig? Varför USA ska attackerar Iran?Varför man ska inte tänka positiv för ett fred lösning ?Hur blev resultat för ett krig mellan USA och Iran? Hur stor del av chassina-japan behöver iranska olja och gas?

Jag ska ge mig lite tid att kunna skriva så enkelt jag kan att bevisa att hela detta hot historia om krig är ett ren bluff som spekulanter och media har gjort för att kunna fiska i ett smutsigt vatten. Det hela blir dyrt för folk att betala genom en stigande inflation och kaos i väst ekonomin men snart de får lära sig att man ska inte hoppa in vatten utan badbyxor eller lätt man kan inte spela fotboll med kostym.

Israel ligger mellan många muslimska länder och Iran är en muslim-land och det finns många muslimer i Pakistan-Irak-Indonesien-siren-linbenan -Egypten-Turkiet -och bland annat som Frankrike. Judar i sammanhanget de smarta och går inte i denna fälla.

Israel skulle inte vågar tar risk genom att blandar sig med Iran ,de kunde inte vinna över ett par tusen hezbolla i le benan hur skulle de vågar att tar risk för deras nation och deras länd att offrar många tusen folks liv ?

För vad ? För USA? För Bush? För olja? För deras intresse? Fad tjänar de för detta? Inget…

Snart är det val i USA och många judar ligger bakom Obama.

Detta kommer att USA ändå ligger på stora försluter vilket USA folk tillåter inte detta och vi ser en svart person vinner nästan USA valet på grund av hans fredliga position mot andra länder .

Araber som exportera deras olja via HORMUZ vill inte att ta denna risken. USA ska bli vän med alla inte fiende.

Jag har läste att det iranska parlament hålla på att undersöka att hitta lösning för denna kaos genom att diskuterar med EU (läste på BBC.com)

Skulle vi struntar Iran vad ska hända? Inget Iran aldrig startade ett krig mot någon land i historia bara blev attackerad av andra men de blandar sig i Palestina vilket snart hittar man lösning för detta.

Tack vare de höga olja priser så kommer de ske en tillväxt för teknik (bio gas-sol system-el bilar-och bland annat)

Vilket kommer att bli mycket bra tillväxt för teknik i framtiden och stigande konjuktur och tillväxt (bull för svenska teknik bolag).

Idag folk har lärt sig att tankar mindre på använder andra bränsle än bensin och bli industri tillverkar l bilar-mjölkbilar -och snåla bilar att kunna vara mindre broande för olja .

För övriga industri området som idag tillverkas av olja produkt tex plast påsar-många indentering av många kommer att tillverkas av trä och papper men detta inte betyder att olja ska inte användas (bull för skog och papper som många tro att det bli dåliga investering för lågkonjunktur,vilket jag anser detta sektor kommer att vara vinnare i framtiden .

Andra orsaken för stigande olja pris är dollarfall ,vilket dollar kommer att stiga i framtiden med stigande räntor i USA och mindre underskott för USA underskott på grund av ett minskning av krig investering i framtiden. Idag betalar USA betalar miljarder för detta .

Det finns en fakta här :om alla länder trodde att detta olja priser skulle inte sjunka skulle sänka deras energi skatt ,vilket de gör inte .

Alla länder är överens att detta priser är en bubblan och de gör vad de kan att sänka detta pris.

Imorgon vi ska se olja lager från USA vilket visar att bensin lager kommer att vara bättre på grund av folk använder mindre som jag hae skrivit .

Hur länge spekulanter hittar negativ nyhet att dra upp detta priser? Snart de hittar inget vad ska hända?

Jag tror att oljepriset kommer gå rakt ned i källaren (till 100).

Om vi skulle gå till svagare konjuktur så kommer tillväxten vara svag och efterfrågan av olja minskar och detta kommer att hjälpa mer för olja att falla.

Idag vi ser en ras för bilförsäljning ,vad betyder detta? Folk köper mindre bilar på grund av höga pris , detta hjälper mera .

Jag tro att snart hela svarta mål bli vit och olja kommer att falla och dra uppåt börsen igen men tyvärr detta har redan skadad världen ekonomi och det tar tid att vänder upp. Olja kommer att på fritt fall.

börsen kommer att falla till 725 .

jag hade fel om botten 825 detta kan bli mycket värre än många vänatr på sig . kommer att skriva om detta .

JAG HADE FEL ATT TRODDE BOTTEN ÄR 825 .

olja faller börsen faller .