Vad tjejer tänker på varje minut
2008-07-23 18:39, Edited at: 2010-06-11 11:32Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Jag har en tid haft ett öga på Odd Molly som sjunkit från 200 kr när den stod på toppen ner till 50 kr per aktie, och där slog jag till. Trodde den skulle ner ytterligare men nu bromsades fallet av nyheten att deras kollektion i början av augusti hålls av supermodellen Helena Kristensson. Det är ju aktierna som pressats hårdast som har störst uppgångspotential. Men å andra sidan är risken hög att den kan svänga ner 10 kr till, alltså minus 20 %!
I förra veckan var jag för första gången i en butik som sålde Odd Molly kläder. Namnet Odd Molly har grundarna fått från en tjej som gick i deras klass på gymnasiet och hette Molly. Hon var lite konstig, men med ett väldigt självförtroende och hon brydde sig inte alls vad omgivningen tyckte om henne och så kom man på det fyndiga namnet till sitt företag.
Jag frågade tjejen i kassan vad folk tycker om kläderna - hon tittade på mig, och det nästan lös i ögonen, sen sa hon; "det har varit helt galet, folk älskar deras kläder". Sedan berättade hon att hon hade sett nästa kollektion och att de kläderna var också helt fantastiska.
Det fina med Odd Molly är att man känner sig unik. Problemet med Hennes & Mauritz är att när de kommer ut med något fint springer alla tjejer runt med samma topp. Här ser man vilka exklusiva kläder de har, dessutom står det ofta Odd Molly på ryggen - vilket är bra reklam + att man kan "skylta" med att man har ett fint märke.
Samma dag läste jag i tidningen att tjejer tänker på shopping, vilka kläder de ska köpa, vad som passar till vad, etc oftare än killar tänker tankar relaterade till sex. Cirka en gång i minuten!! Om nu detta skulle stämma då tror jag inte ens en något försämrad ekonomi kan stoppa en tjej när hon ser hur vacker hon kan bli i sin söta klänning från Odd Molly. Tror ni det..