Post entry

nr: 4 2009

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Då var det dags för Nortel (Nortel Networks är Nordamerikas ledande tillverkare av telekomutrustning, och sågs länge som en av svenska Ericssons största konkurrenter) att ansöka om konkursskydd.

Jag gillar inte att vara pessimistiskt lagd mina vänner men detta är som sagt bara början. Vi ser en dyster tid framför oss och jag tror att det blir mycket lättare för oss privata aktiesparare om vi bara kan acceptera och tillåta att vi befinner oss i en bearmarket, men framförallt ta lärdom av detta. USA trycker ut ofantligt mycket pengar ur sedelpressarna, och man undrar verkligen om detta kommer ge effekt till en djupare inflation, hyperinflation?

Jag skulle gärna önska om att få ta del av era åsikter och funderingar om börsåret 2009. Vad tror ni kommer uträttas i år? Hur många fler kommer drabbas innan krisen är över? Vad kan vi göra i situationer som dessa? O.s.v.

Sky is the limit - William Shakespeare

/Daniel. Ö

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?