Post entry

Nils Vinberg i Göteborg

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Saxat från: oggy82 på BS: Björn Borgs VD Nils Vinberg var i afton i Sveriges framsida och hade en företagspresentation för Aktiespararna. Kom väl inte med så mycket nytt utan fokuserade mest på deras syn av att utveckla varumärket. Litet kort om det som sades:

*Imorgon öppnas konceptbutiken i Helsingfors.

*Expansionen riktas nu mot resten av sydeuropa där Italien och Spanien ses som naturliga marknader. De blickar även mot USA inom en viss framtid.

*Anledningen till att Australien valdes som ny marknad är att landet följer efter den engelska marknaden modemässigt.

*BB vill försöka hålla prisnivån strax under nivån för lyxsegmentet. Vill inte ha spridning i priserna vilket kan orsaka devalvering av varumärket. Vilket förklarar de senaste prishöjningarna på kalsonger. Vill heller inte ha för extrem design på sina produkter.

*Nils anser att riskerna med att personen Björn Borg skulle påverka bolaget på ett negativt PR-sätt vara noll.

*De gör 6 oannonserade resor om året till deras fabriker i Kina för att se hur arbetsmiljön är där.

*Nils kör 100% på BB-kalsonger. Resten av BB:s klädsortiment finns däremot ej i hans storlek.

Dessutom lottades det ut 3st VIP-kort som ger 15% rabatt i konceptbutikerna (likt aktieägarkortet). BB stod även för fikat vilket var mycket uppskattat.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?