Post entry

NeuroVive - målkurs nov 2010 sänkt till 85 kr

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Målkursen har pga BHR Pharma, LLC påverkats nedåt genom att OM NeuroSTAT NÅR MAKNADEN (65 % sannolikhet antagen för det) NeuroVives förväntade royaltyintäkter sänkts till 40 % av prospektets potentialintervalls nedre gräns. Det bör spegla att jag räknar med 40 % marknadsandel givet 10 % i royalty eller 20 % marknadsandel givet 20 % i royalty från licenstagaren eller någon kombination däremellen s a s.

Vidare har eftersom CicloMulsions licensavtal dröjt ett tag nu en sannolikhetsbaserad "nedräkning" skett för OM det blir något avtal.
Per denna månad alltså november 2010 sätts sannolikheten ATT det blir ett licensavtal senast inom ett knappt år till 90 %.
I december 2010 sätts sannolikheten till 80 %, osv. Det leder i sig till kalkyler om externt kapitalbehov på sannolikhetsmässiga grunder.
Det leder också till, ALLT ANNAT LIKA, att målkursen sjunker något successivt (dvs förenklat och i trappor vid månadsskiften men ger bekvämare uppdateringar och SÅ noga är det inte), men givetvis kan ju triggers ändra det.

Sist men inte minst, tvärtom, blir en förtroenderabatt, avseende fler lik i lasten etc, kallad Brönnegårdsrabatt på hela 20 % införd efter prospektmissen, Brönnegårds taffliga försök till försvar i Realtid.se i måndags, den OFFICIELLA tystnaden från bolaget, konstig policy i informationsgivningen till aktieägare där vissa svar uteblir utan kommentar efter ibland flitigt svarande från aktieägares mail t ex i fredags då påstådda mail från Brönnegård lades ut OCH Brönnegård senare FÖRNEKANDE i Realtid.se att de svarar enskilda aktieägare. Ett av svaren om progesteron var ovetenskapligt, vilket min fru påpekade i anmälan till FI (dock i andra ordalag). Men Brönnegård förnekar ju svaret så jaha...
Hans trovärdighet utgör en extra riskfaktor**. Hur hanterar han ev licenstagarkandidater ?** Den ORISKADE aktiekurspotentialen på 10 år är oförändrad dvs över 3000 kr för transplantation, TBI och stroke.

------------------

Jag gissar att botten kan ha nåtts igår, men man vet inte hur t ex institutionella ägare nu resonerar efter att ha sett kursen rasa strax efter att ha köpt insiders aktier för troligen över 20 Mkr i sept/okt. Det är ju mer än halva nyemissionsbeloppet som nu snabbt ska ha bytt ägare.

Jag började köpa igår kanske kortsiktigt som jag skrev igår på Placeras.nus NeuroVive-forum strax därefter men känns väl bra att ha lite NVP nu igen :-)
Jag hoppas slippa se liknande "nyheter" framöver men OM jag gör det kommer jag inte då heller "tjyvhålla" dem långa tider och smita bakvägen ut.
Hade jag sett denna "nyhet" tidigare hade jag då också agerat liknande med stor sannolikhet. Jag är inte blyg av mig.

Analysen på hemsidan uppdaterad via reservdator o Word Pad tror jag det var

http://www.loparn.com

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?