Nu när året är på väg mot sitt slut tänkte jag ge mitt förslag på lämpliga aktier för 2008. Så här kommer min portfölj se ut:

Hennes&Mauritz Lägre värderat än de brukar vara. Fantastisk historik och mer generös utdelningspolicy. Dessutom vinnare på svag dollar.

Kappahl Lågt värderat, välskött och aktieägarvänliga. Precis som H&M en vinnare på en svag dollar.

Midway Lågt värderat investmentbolag. Ger fin riskspridning och hög utdelning till relativt låg risk. Stark kassa.

Acap Invest Lågt värderat riskkapitalbolag. Växer fort med stark kassa och nya intressanta förvärv är säkert på gång.

Industrivärden Fin substansrabatt och mycket intressanta innehav. Jag gillar framför allt Sandvik men alla deras innehav ser lågt värderade ut idag. Dessutom fin utdelning.

PA Resources Lågt värderat oljebolag med skicklig ledning. Oljepriset kan naturligtvis gå ned men lär hålla sig på höga nivåer många år framöver.

KnowIT Lågt värderad itkonsult med hög utdelning. Intressanta förvärv i Norge.

Yara International Konstgödsel med fina framtidsutsikter och betydligt lägre värderat än sina konkurrenter.

Samtliga dessa bolag är välskötta, väl analyserade och har, vad jag bedömer, goda möjligheter att öka vinsten i framtiden.

Komplettera med en global aktiefond, en tillväxtmarknadsfond och en hedgefond med låg risk för riskspridning.

Jag hör gärna synpunkter på denna portfölj om ni har några.