Samtidigt som Lucaras VD William Lamb förberedde sig för sin bolagspresentation på Grand i Stockholm publicerades alltså en kort kommentar om läget i Lucara, men kanske även en liten fingervisning i hur diamantmarknaden i övrigt mådde sista kvartalet 2015 (NYHETEN). Nyheten i sig var ingen överraskning för mig, men jag tackade ändå för en officiell bekräftelse från bolaget om vad jag och andra har pekat på, dvs Lucaras aktievärde speglar INTE en verklighet som jag lever iaf, men samtidigt är det inte jag som bestämmer det, utan jag ser det bara som en utomordentlig möjlighet att köpa något billigt som jag sedan kan få en grym uppvärdering på!

Jag tänker inte göra det här så långrandigt eller heller gå in på några särskilda siffror, utan nöjer mig med att ge fortsatt en STARK köprekommendation på aktien och ser sjäv framemot ett bra 2016, som jag bara tror är en början. Lambs presentation går förresten att se HÄR, den är dock av lägre kvalité, men inte mindre bra för det tycker jag. Kontentan är ganska klar och det går inte misstolka vad Lamb tycker om läget.

Som avslutning länkar jag även till en artikel i Affärsvärlden där ännu ett analyshus går ut och höjer sin rekommendation för Lucara: ARTIKEL

Aktien är i skrivande stund -1,17% och ligger på 12,70, vilket för mig är än mer skrattretande. Grattis till alla er som kan köpa på fortsatt mellandagsrea!