Post entry

Kopy Goldfields - Gigantiska Guldhav 100%!

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Kopy Goldfields har idag fått ett PM att de har 9500 kg guld att bryta. Ett kilo guld är idag värt ca 350,000 kr

Efter dagens nyhet finns det mycket goda chanser för mångdubbling i Kopy Goldfields!

=> https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/01/13/kopy-goldfields-gkz-reserve-report-is-now-completed-and-filed-for-authority-approvals-with-9-5-tons-of-minable-gold-reserves.html

Över 300koz var ett förutsättning för att få köpesskillingen. På god väg minst sagt. Det är inte långt kvar till en betalning på 17 miljoner kr, dvs ungefär 40% av börsvärdet.

=> http://www.redeye.se/analys/update/kopy-goldfields-forbattrade-utsikter-kopy

Från Olle89 på Avanza forumet så finns det en hel del triggers framöver:

=> https://www.avanza.se/placera/forum/trad.1427.1988881.html

1. Just nu pågår ett borrprogram för att öka mängden guld på Krasny. Operativ uppdatering med borresultat och kommentarer förväntas komma innan februari är slut.

2. Godkänd GKZ (Godkännandet förväntas senast i februari 2016.)

3. Tilläggsköpeskilling. Blir den godkända GKZ över 288 koz så får bolaget en kontant betalning på 2 musd (17 miljoner).

4. JORC rapporten, uppdatering av den totala mängden guld på Krasny enligt internationell standard. Ska vara klar februari-mars 2016.

---

Sen väntar att de färdigställer den interna rapporten över guldet där bolagens (Kopy Goldfeilds och GV Golds gemensamma syn på Krasnys guld sammanställs). En uppdaterad GKZ om ett tag. Lönsamhetsstudie över licensen och beslut om Krasnys framtid ;)

---

Om typ en månad håller bolaget presentation på en rysk mässa, förhoppningsvis får vi aktieägare se presentationen. Sedan väntar också en uppdaterad analys från redeye där de ökar sannolikheten att Krasny blir gruva och därmed kommer fram till högre riktkurs :)

---

Räknar man vad som finns i marken, dvs 9500 kg guld x dagens pris på 350,000 kr kilot (ca) så får iallafall jag fram ungefär 3.3 MILJARDER i utvinningsbart guld.

De har även reserver på ungefär det dubbla. Ett börsvärde på endast 44 mijoner ter sig relativt lågt värderat i förhållande till potentialen... Man kan sälja hela kakan, utvinna det själv genom att starta gruva och så vidare.

Jag har iallafall en riktkurs på minst 2 kr och detta inom relativt kort tid beserat på vad som känns på väg... (köpesskilling och mer uppmärksamhet för bolaget)

Jag tror inte marknaden har vaknat för den hiskeliga potentialen. Det är 3 MILJARDER i marken och det är billigare att bryta gul i ryssland än på många platser just nu.

Skulle aktien röra sig upp emot 4-5 kr så skulle jag inte vara förvånad, men det är inget jag ser händer imorgon, men på ett års sikt eller två.

---

Den överhängande risken för nyemission bör iochmed dagens nyhet minska då det finns pengar i kassan för den löpande verksamheten och sannolikheten för att få ytterligare 17 miljoner i Januari/Februari har ökat.

Gör er egen analys på situationen men jag är inte ensam om att ha Kopy Goldfields under lupp just nu... En stängning över topparna kan initiera ett fint rally i aktien, så håll utkik framöver!

*Som vanligt, gör er egen research och läs på om bolaget innan ni investerar!

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?