Läs Kopparbergs finansiella rapport för Q3 2015 och KOM INTE sedan att bli förvånad, när Placera, DI m.fl., skriver att YE res är all time high.

Titta på resultatet och jämför mot tidigare perioder (anges även som parantes i brödtext)

Jag håller hårt i min aktier och lägger en riktkurs på 300-330kr efter Q2 rapporten släpps 2016, när Kopparbergs vår- och sommar försäljning redovisas.

Efter att ny lag har trätt i kraft om vad som får benämnas för Cider och därmed säljas under hyllan; Cider, på systembolaget, har Kopparbergs försäljning på cider-segmentet dundrat på riktigt bra, samt kommer cidersegmentet öka kraftigt även kommade sommar 2016.

Riskerna skulle kunna vara kopplade till valutakurs effekt. Så vitt jag kan läsa hedgar (säkrar) inte bolaget deras utländska vautaflöden, vilket har varit till en fördel på säljmarginalen 2015. Det kan ju alltid slå om, men hoppas CFO:n har detta i bakhuvdet. O andra sidan..fortsätter valutan åt rätt håll, bli det hävstång åt det positiva hållet då, deras utlandsförsäljning även ökar kraftigt.

Insynlistan ser bra ut! Inget att anmärka på.

2015 Q3 rapport hittar ni på : www.kopparbergs.se