JAYS + Samsung part 2
2012-03-13 00:50, Edited at: 2012-03-13 14:38Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Följetongen kring årets potentiella "tenbagger" går vidare då det igår publicerades "Breaking News" på Facebook.
Lagom till gårdagens börsstängning uppdaterade JAYS sin facebook-sida med en bild av Samsungs utställningsmonter vid en IT-mässa i Singapore tillsammans med texten:
”We thank you Samsung for the Singapore IT Show this year! Much app(!)reciated. And to all you new Galaxy owners, we hope that you love your a-JAYS One+ as much as we do!”
Uppenbarligen har samarbetet mellan den koreanske mobiljätten och hörlursföretaget JAYS nu spritt sig utanför Samsungs hemmamarknad och nått Singapore. Denna utvidgning ger ju definitivt en kittlande känsla om att det snart kan bli aktuellt med förlovning och att en kommande Samsung-modell kan komma att bära JAYS med sig.
Singapore IT-Show är dock inte någon liten tillställning varför det finns skäl att tro att exponeringen kommer att ge avtryck i resultaträkningen för innevarande kvartal. IT-mässan pågick mellan 8-11 mars och besöktes ifjol av 820 000 personer som spenderade 72 miljoner singapore dollar på elektronikprylar, vilket motsvarar nästan 400 Mkr. Eftersom JAYS skriver ”And to all you new Galaxy owners, we hope that you love your a-JAYS One+ as much as we do!”, kan vi misstänka att alla kunder som köpt en Galaxy-smartphone även fått JAYS hörlurar på köpet.
Enligt en artikel publicerad på livinginsingaporetoday.com har Samsung kört en ”Samsung Galaxy No Contract Promotion” på mässan där nio olika Galaxy-modeller omfattats, bl a flaggskeppet Galaxy S2, Galaxy Ace och Galaxy Note. Studerar vi slutklämmen i artikeln ”And yes...no contract and with some discounts and free gifts too.” framstår det som ganska uppenbart att ”free gifts” omfattar JAYS hörlurar.
Förutom Samsungs exponering för sannolikt närmare 1 miljon besökare har JAYS hörlurar funnits representerade vid ytterligare en monter. Orange Communications har nämligen också marknadsfört a-JAYS One+ som ”nyhet” i sin monter med ett pris på 78 $. Orange Communications är en ledande distributör av elektroniktillbehör i Asien och studerar vi hemsidan domineras första sidan av tre olika JAYS-modeller vilket motsvarar en tredjedel av ”Products highlights”.
Slutsatsen av detta blir naturligtvis att varumärket JAYS sannolikt tagit ett ytterligare sjumilakliv och att Samsung ser ut att trappa upp samarbetet. I morrn är det således förmodligen dags att spänna fast säkerhetsbältet då aktien efter några dagars rekyl sannolikt kommer att göra en ny katapultattack mot kurstoppen tack vare nytt spekulationsbränsle. Trots vilda kast i kursgrafen tycker jag dock inte att det är värt att överväga sälj i detta läge då risken är stor att man då missar den stora genombrottsnyheten.
Eftersom JAYS nu stiger på popularitetslistorna och då varumärket dessutom får en rejält uppsving tack vare uppmärksamheten kring Samsung-samarbetet är det helt klart värt att stanna kvar och invänta lanseringen av Samsung Galaxy S3 för att spela på jackpot om modellen lanseras tillsammans med JAYS hörlurar. I Sydkorea marknadsförs JAYS som "The Stockholm Syndrome" och på börsen är älgjakten igång efter årets tiotaggare.