Jays- århundradets raket - börsvärde 17 Mkr idag, 100 Mkr imorgon?
2011-01-20 17:22Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.
Hej! Min första blogg här. Jag har hittat ett underbart case som jag måste meddela er! Läs nedan!
Jays är ett litet bolag noterat på aktietorget. Börsvärdet är idag ca 17 Mkr MEN börsvärdet kommer att explodera till över 100 Mkr inom 1-2 år. Jays kommer bli årets raket! Jag sätter en riktkurs, till att börja med, på 30 kr!
Låt mig förklara varför.
Jays affärsidé är att designa, utveckla och under eget varumärke marknadsföra musikhörlurar och tillbehör för användning med mobila musikenheter såsom iPhone™, iPod™, MP3-spelare, mobiltelefoner, spelkonsoler och andra liknande produkter.
Jays har en lysande produkt som ligger helt rätt i tiden och bolaget säljer som smör. Omsättningen ökar stadigt och de nya avtalen som nu slutits kommer göra att omsättningen ökar med 100-tals % under 2011.
Sedan 2010-11-10 har följande hänt och det är inga dåliga avtal eller dåliga kunder vi snackar om!
”Jays får stororder från USA:s största bokhandelskedja Barnes & Noble”
”Jays sluter avtal med Virgin i Frankrike”
”Jays öppnar concept store i Stockholm”
“Jays vinner Hi-Fi world awards 2010”
“a-Jays Three årets bästa I bild & ljud”
”a-Jays Four for Iphone äntligen i butik”
”Jays sluter avtal med Dixons Group”
”Jays lanserar a-jays för iphone med airport Wireless och Techshowcase i USA”
Iphoneförsäljningen kommer vara grymt för bolaget och att produkten är ”bäst i test” i flera tester avseende både design och kvalité gör inte saken sämre!
Omsättningen efter 6 månader (maj-oktober 2010) var 9 Mkr. Sedan dess har följande ovan hänt! Räkna med att bolaget på rullande basis nu omsätter mer än 9 Mkr per halvår. Vi kan lätt räkna med att bolaget nu omsätter 20 Mkr per halvår vilket blir 40 Mkr på helåret! Bolaget har ett börsvärde på ynka 17 Mkr!!!
Bolaget gör förlust men med marginaler på sålda enheter på över 40% kommer omsättningsökningen snabbt innebära stora vinster för Jays.
Att bolaget har fått flera utmärkelser för bästa produkt i ljud, standard och design gör inte saken sämre!
Jag räknar med en omsättning 2011 på 40-50 Mkr och ett resultat på 5-10 Mkr. En rimlig värdering för denna snabbväxare med produkter i tiden borde vara runt 15 gånger årsvinsten vilket skulle innebära aktiekurser över 30 kr! Bara avtalet med Barnes & Noble är värt miljoner i försäljning då det avser 30 000 enheter!
Behöver jag säga att aktien idag handlas i 6 kr…
Jag har köpt på 6 kr och kommer att köpa mer. När marknaden fått ögonen på denna aktie så handlas den i ett nafs över 10 kr!
Jag skulle säga att det är den största raketen jag någonsin har sett! Ett börsvärde på 17 Mkr för denna typ av bolag är ett skämt. De värderas till ca 1/3 av omsättningen och har en tillväxt som är enorm!
Riktkurs 30 kr under 2011 och 50 kr under 2012!
Mrjay