Post entry

Börsen -3.99%

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Was solltes man sagen? Vad skall man säga om börsåret så här långt. -3.99 procent. Det har bevisligen gått en del neråt och det har inte varit någon riktig skjuts i kurserna. Jag såg för bara några minuter sedan att Investor med dess sub.rabatt noterat 144 kronor och att till och med Mekonomen (som så länge har stått emot det mesta runt 220 kronors nivån nu idag noterades till lägsta 198 kronor!

Spontant tycker jag att det är bra med sporadiska rekyler. För att vi skall ha en någorlunda stabil marknaden så måste vi ha kurser som hänger med bolagen, förväntningar och alla banker osv. Den behöver sätta sig helt enkelt. Jag menar, målar man upp ett teoretiskt scenario där handlarna är optimistiska, småspararna är optimistiska - alla är optimistiska förutom bolagen som kanske de facto inte riktigt når upp till markandens "förväntningar". Det jag på ett krångligt sätt försöker säga är att med regelbundna rekyler så borde risken för luftslott och bubblor minska, om sättningarna bygger på reella siffror. Det är min teori om det iaf. Givetvis har omvärdsfaktorn också en stor inverkan så den är inte förbisedd!!

Det är likaså rapporttider nu för den som helt har missat det, och är det inte spännande så säg! Utdelningar är det också som väntar. Jag tro vi lär få se en någon krätfgångsliknande historia framöver men börsen kommer i december stänga på 11,3 procent upp.

(ambitiousplayer.blogg.se)

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?