Post entry

Det nya Hemtex.

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Är det inte på tiden att Hemtex klarar sig utan sina reor? Efter att ha läst en artikel i Di för några dagar sedan så fick jag känslan av att till och med ledningen har förstått att det här med att köpa in produkterna och sedan "rea" ut dem direkt inte funkar. Bra där! Det är precis sånt här som jag blir så glad över att läsa. Företag med en spännande affärsidé.

Jag tycker Hemtex är intressant just därför att det är ett företag som erbjuder något så enkelt som inredningsprylar till hemmet. Inget avancerat utan det är kuddar, gardiner, täcken, sängkläder och diverse andra inredningsdetaljer. Saker som nästan vem som helst kan gå in och köpa utan tidigare förkunskaper. Det borde väl inte slå fel, eller? Hur många köpsugna kvinnor i spannet 40-60 år finns det inte som tycker om sådant?

Därför skall det bli oerhört intressant att se hur de skall omstrukturera verksamheten och, jag läste, att de skall rikta sig mera mot unga än tidigare. Det tror jag också en god idé då det ändå finns ett intresse hos den yngre generationen. Jag tror Hemtex har mycket att vinna ett tydligare koncept, utan reor och kanske kvalitetsprodukter eller liknande som betecknar Hemtex.

Finns det något som talar emot? Nu är inte jag insatt i branschen men Jysk torde väl vara en given konkurrent. I övrigt tror jag Hemtex med sitt nya koncept och ett lyckat marknadsföringsgrepp kan slå sig in i mångas hjärtan så som att kunna erbjuda inredning till ett rimligt pris. Tillgänglighet och enkelheten talar för en lyckad omstrukturering.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?