Post entry

HoB först negativt.........sedan positivt

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Idag kom nyheten från Heart of Brands som kanske många dels har önskat, men även har sett fram emot med lite "skräck". Affären i Sturegallerian med främst ELLÉ försäljning skall läggas ned då denna varumärkesförsäljningen inte motsvarar dom förväntningarna som fanns då märket köptes in. Detta är inte alls bra nyheter för bolaget självklart, men det finns numera mycket mer positivt i bolaget.

- Heart of Brands skall nu satsa på dom egna varumärken och då framförallt Gul & Blå samt Pour. Detta är mycket positiva nyheter då det är bland dom egna märken som högre bruttomarginaler finns.

- Bolaget har nu gjort stora ledningsförändringar och består nu av personer med mycket kunnskap om branschen och folk som tidigare har byggt upp starka varumärken.

- Försäljningen av Gul & Blå samt POUR har nu påbörjats och kommer för fullt att börja säljas i Sverige, Danmark, Finland, Norge, England, Canada, USA, Japan, Mexico och Brasilien till hösten. Dels med egna säljare, dels med agenter och distributörer.

- Konceptbutik med POUR skall öppnas inom kort.

Personligen ser jag med tillförsikt fram emot "nysatsningen" i bolaget och har stora förväntningar på kommande presentationer av ordervärden till hösten.

Tror att detta beslutet är helt rätt för Heart of Brands och med den kunskapen ledning och styrelse besitter inom klädbranschen tror jag vi aktieägare har mycket att glädja oss över dom kommande månaderna.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?