Post entry

Följ Aktiespararens Analysguide gällande ZetaDisplay 2015-2016 med nuvarande riktkurs 12.30 kr.

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Dessa analyser är uppdragsanalyser och beställs av bolaget som önskar en analys. Betydelsen av analyserna har därför diskuterats, men bygger som alla analyser på Fakta. Analyserna är gjorda av professionella ekonomer.

Min enkla beräkning bygger på resultatet av respektive analys gällande riktkurs. Jag har sedan hämtat faktisk kurs för samma dag som analysen publicerades. Den faktiska kursen har jag infogat i tabellen under rubrik Kurs och markerat med rött.

Mina kommentarer: Jag har jämfört riktkurs med faktisk kurs med häsyn till den fördröjningsfaktor som finnes i utställande av en riktkurs. Fördröjningen är i dessa fall mellan 4-6 månader beroende på hur man räknar. Slutsats: Kursen för ZetaDisplay kommer under 2017-01-01 till 2017-02-28 att nå minst riktkurs 12.30 kr.(minst därför att Q4 normalt är mycket starkt) Dagens kurs borde överstiga 10 kr.

Åvanstående tabell är hämtat från Analysguidens analyser gällande ZetaDisplay perioden 2015-04-16--- 2016-11-14 . Plusfakta.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?