För att locka fler personer till att dela med sig av sina portföljer här på RedEye, ska jag nu kort och konkret försöka motivera varför, min portfölj ser ut som den gör just för tillfället. En grafisk presentation av portföljen finns bifogad. Bolagen står i storleksordning uppifrån och ner.

Alla är välkomna att presentera åsikter och kommentarer, konstruktiv feedback är uppskattad.

# EnQuest: Oljepriset har skjutit i höjden, jämför man bolaget med branschkollegorna tyder det på att uppsidan är stor.

# Endomines: Guldpriset har skjutit i höjden, jämför man bolaget med branschkollegorna tyder det på att uppsidan är väldigt stor.

# Ratos: Stabil intjänare, enormt fin historia och ledningen har min fulla tillit. Jag har svårt att tänka mig en portfölj utan Ratos, alla fina exits och utdelningar fortsätter att glädja.

# Bahnhof: Intressant bolag som gång på gång överraskat med fina rapporter, förbereder sig just nu inför utlandsexpansion till Portugal.

# New Wave: Företaget befinner sig i en återhämtningsfas och fina vinster bör redovisas för 2011.

# Likvida medel är obefintliga just nu. När denna post ökar kommer jag se till att öka mitt innehav i EnQuest.

//Sprinter