Analys marknden för trådlösa hörlurar
Analysen avser endast marknaden för trådlösa hörlurar och är bara en utav många möjliga vertikaler som Exeger avser lansera Powerfoyle på. En scenarioanalys med väntevärde för utfall i respektive vertikal inom konsumenteletronik-produkter ger en avsevärt högre värdering än riktkursen 4 165 kronor per aktie**.** Affärsvärldens reportage om Exeger den 31 maj 2021 - ”Teoretiskt är marknaden för Powerfoyle enorm. Exempelvis säljs det varje år cirka 1,5 miljarder smartphones, 200 miljoner surfplattor och lika många trådlösa hörlurar”. Konsumentelektronikmarknaden är stor – men då ska man ta i beaktande att marknaderna för smarta-hem-produkter och Internet of Things (IoT) som finns med på Exegers prioriteringslista bedöms vara ännu större än totala potentialen för Powerfoyle inom konsumentelektronikprodukter.
En start av en ny era för laddning av trådlösa hörlurar inleddes den 21 april 2021 då Urbanista lanserade världens första självladdande hörlur som drivs av Exegers Powerfoyle. Lanseringen har rönt stor uppmärksamhet internationellt, med artiklar i bland annat Forbes1 och Wired2. Att erbjuda evig laddning med hjälp av Powerfoyle kan snabbt bli en de facto-standard för trådlösa hörlurar, om kunderna förväntar sig att denna funktionalitet ska finnas inbyggd i produkterna.
Klicka på länken för att läsa hela analysen - Exeger – Analys marknaden trådlösa hörlurar