Post entry

Epicept och Bernie Tyrrel

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Marknaden reagerade knappt på den nyheten. Att Bernie skulle bli bolagets Senior Vice President för sales & marketting. Det är en mycket rutierad man med skin på näsan och med stor erfarenhet av läkemedel marknadsföring och affärsutveckling. Både i usa och internationellt. Han gick på Massachusetts College of Pharamaacy and Health Sciences 1972- 1977. Bryant Univerity MBS Marketing Managent 1980- 1985. Notera under tiden han arbetade på Eli Lilly & Company 1977- 1997. Gick han alltså ochså på Bryant Unierity. Han var på Eli Lilly & Company iniapolis 1977- 1997 (20år) Bland annat var han Euroeiska Oncology Manager, London 1992- 1995. Director sales & Marketing onkologi 1996-1997. I london lede han en 75 personer stor sälj styrka. Inklusive marknadsföring, försäljning, marknads och säljutbildning med P&L. Innehaft befattingar i allt större ansvar inom försäljning, marknadsföring och affärsutveckling över 20 år vid Eli Lilly & Company. Lancerat Gemzar i EU och USA. Sålt över 60 miljoner dollar under första 12 månaderna. Då lyckades han överskrida plan och prognoserna från förtaget! Körde Lillys första medicinska samverkanpruppen att fungera som primära kontakt mellan utredare och företag. Lede bred koalition för att utforma positiva hälsoekonomi historia för Gemzar två år före lanseringen. Intierade och underteknade 20 företags kontrakt värda 67 miljoner. Hired, utbildade och motiverade försäljningen distrikt med 23 miljoner dollar i omsättning. 1999- 2001 var han på Hay Philadelphia som Läkemedels Head Senior Consult. Där ängnads han sig åt att enligt amerikansk farmaceutisk praxis i branchen genom att styra intiav kritiska ledningsfrågor inom den snabbt förändliga vård miljö. (Led Hay Groups Sales Staff Survey Division) Intierade Leadership Development, emotionell intelligens, Benchmarkning studies, business development, marketing program och total reward. På AstraZeneca 2002- 2007. På deras Pharaceutals i Wilmington. Där var han Vice President för global marknadsföring och prisättning. Han hade ochså hand om market access team som utvecklade saxagliptin världen med BMS. Lede 14st professionella marknadsförare med budget på 11 miljoner dollar. Hjälpte till skapa allternativa metoder att utarbeta för att ett parterskap med partner. Hjälpa till at skappa nya styreseformer rutiner, co-location kontor och kombinerad kommersiell operativ grupp. Vice President, Global Marketing Breadst Cancer och infektion 2005- 2006. Lede Global Produkt Team Leader som utvecklar och kommersiallerar bröstcacer produkter. (Arimidex, Faslodex och Zoladex och Merrem) Produkerna sålde för 2.2 miljarder dollar. Har ochså lett 20st. kliniska, rättsliga, utveckling och kommersiella och juridiska experter i all utveckling och lyckas kommersiallera bröstcancer och andra läkemedel. Har fått pris av läkemedelsföreningen för Arimidex (priset, product of the year award) Var med att etablerade grundläggande företagsekonomiska struktur åt en onologisk verksamhet i Etiopien. (breast cacer pilotprojekt) Inom Global Marketing lede han 90 st. markandsförare och hade en årbudet på 50 miljoner dollar. Gjorde så det vart en intäcks ökning på från 1.9 till 3.9 miljarder dollar. Lett lednings grupper inför kommersiella lacering av onologi och infektion för nya varumärken och läkemedel. Ville använda sitt kunade och grundade Kipling Rx Marketing LLC.(2008) Där han ville hjälpa företag att med sitt kunade inom affärs utveckling, försäljning och marknadsföring inom den kommersiella arenan. Ostuka Pharmaceutical Amerika Inc 2008-2009 Ledde stratiska insatser för att skapa en division av världs klass för onkologi i nordamerika för att utnyttiga Busulfex som grunden varumärke. Och hjälpa Ostuka bygga upp den kommersiella infrakturen för läkemedels försäljningen av Busulfex. Han lyckads över träffa säljmålen för 2008 med 108%. När hjälpt dom har han sen maj 2009 ängnats sig åt sitt företag Kipling Rx Marketing. Nu i november 2009 hjälper han Epicept dena mycket rutierade man ryckte marknaden åt. Är det någon som ska lyckas få Epicept att lyckas att få till avtal och kommersiella ceplene i usa då är det rätt man. Han befattar sig knappas med vilka skitt bolag som hällst och sen ska dom ha ett läkemedel som kan bli en hitt. Har man jobbat med stora läkemedels bolag vill man ha en stor utmaning och ett läkemedel som man tror på kan en stor säljare. Man vill ju inte för knippas med ett miss lyckande. Trode han inte på ceplene skulle han ALLDRIG jobba åt Epicept. Med vänlig hällsningar från harre 34.

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?