Post entry

Epicept - BSH 2010

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

I helgen roade jag mig med att läsa igenom 3 medicinska rapporter/tidsskrifter som behandlade olika behandlingsmodeller av AML, däribland Ceplene. Fann att det blev mycket lärorikt, då jag tidigare förstått bas principen för Ceplene har jag nu en näst intill fullständig insikt över dess funktion. Då denna information inte finns direkt tillgänglig eller är lättförstålig för gemene man så får man konstatera att efter nästan 2 år som aktieägare i Epicept har detta blivit en mycket lärorik resa. Mitt konstanta grävande i bland annat finansiella rapporter eller medicinska rapporter har gjort att man lärorikt kan ta del av ny och mer komplicerad information. Hur denna information kan gynna en privat investerare som den gjort är mycket glädjande och överraskande och har till och med fått mig att fundera över att kanske man skulle försöka med att ta och placera sig i skolbänken igen? Eftersom jag blir så tillfreds och tycker att det är så kul med dessa rapporter och tidskrifter verkar det som man inte kan få nog och vill bara ha mer och mer, en kunskapstörst som kanske skulle göra sig behövd på ytterligare studier eller forskning.

Snart månadsskifte och våren står för dörren. Vad kan vi förvänta oss framgent? Det är en fråga som genomsyrar olika börsforum av en blandning mellan nya och gamla chattare. Då jag tagit tjuren vid hornen och inte nog diskuterar både på denna sida om atlanten som ”over there” har det dykt upp en del intressant information. Snart måste väl både aktiesparare som läsare fundera på ”hur kan denna ’amatör’ komma med ny information näst intill dagligen”. Det intressanta svaret i den frågan går bara att återspåra till spaltmeter på spaltmeter av diskussioner dagligen.

Som jag hört, från andra sidan atlanten av en väldigt välartikulerad och till synes kunnande chattare är det främst två saker som bör lyftas fram till svenska investerare om bolaget Epicept. Först och främst, efter mycket diskussioner om problematiken om ”Expanded Access Program” i USA, gör ryktet gällande att Epicept jobbar på att få till en lösning på detta, något som helt motsägs i artikel: http://www.medscape.com/viewarticle/711719 från November. Källan däremot som säger sig pratat med Epicept för endast ett par veckor sedan säger sig ha fått den förståelse att man ska starta upp ett liknande program som NPP i resten av världen i USA. Däremot är det motstridig information här då viss mail kommunikation med Epicepts Bob Cook förnekar detta.

Något som kanske är mer intressant är att ur samma informationsflöde nämns ”British Haematological Society's Annual Meeting” där chattaren har förstått att det ska vara en presentation angående ”AML Remission Maintenace”. Något som borde blåsa eld i glöden som är debatten om just cellgiftsbehandling som remissions behandling gentemot den väsentligt mer humanare samt bekvämare behandlingen med Ceplene.

Efter lite grävande nu på morgonkvisten så ser jag mycket riktigt, att Meda ska hålla just en sån presentation kl 13:15 – 14:30 den 20:e april. Kristoffer Hellstrand ska från Göteborgs universitet prata om ”Immune modulation in AML remission maintenence” och professor Elihu H Estey från Fred Hutchinsson om ”New therapeutic option for remission maintenence in AML”.

Källa: http://www.bshconferences.co.uk/prog/prog_tue.htm#

Helt otroligt att allt chattande lönar sig på sätt man inte kan förstå, bland annat med dessa pärlor av insikt och nyheter som ovan, men också med en otrolig kunskapsbas.

/Pfenix

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?