Post entry

Dagen D för Epicept?

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

Idag har Jill Bederoff skrivit två kursdrivande bloggar, en för Karo bio och en för Epicept. Karo säljrekades och Epicept köprekades. Jag tänker inte jämföra Karo bio och Epicept eftersom det är två bolag med helt olika förutsättningar i dagsläget.

När det gäller Epicept så kan man nu se ett antal tecken i skyn på att islossningen nu är nära.

Jack Talley, VD: n för Epicept har för andra gången på kort tid tydligt nämnt ”för aktieägarnas bästa” vilket inte har skett tidigare.

Epicept har beställt en rapport som har spritts vida över världen den senaste veckan av en ”oberoende” analytiker. Rapporten beskriver översiktligt Epicepts pipeline och vad som är på gång med några intressanta kryddor. Bland annat nämns Novartis som en tänkbar partner vilket är ett bra antagande med tanke på att Novartis idag säljer IL-2 som används tillsammans med Ceplene. Rapporten beskriver vidare att försäljningstart troligen kommer att ske redan i juni eller juli, först i Tyskland och Storbritannien. Det nämns konkreta siffror på intjäningen av Ceplene för år 2009 och framåt. Med mera.

Handelsbankens läkemedelsfond fortsätter att nettoköpa, dag för dag. Jag är mycket nyfiken på hur stor innehavet är idag. Dessutom har jag fått bekräftat från banken via en personlig kontakt att de köper Epicept aktivt och uttrycker sig om företaget på följande sätt; spännande, godkänt läkemedel och attraktiv värdering.

Och sedan idag då med Jill Bederoffs blogg om Epicept och en intervju med Jack Talley. JT säger mer än vad man tror i denna lilla blogg. Upfronten kommer att bli relativt låg, men royaltyn relativt hög. Vidare säger Jack Talley att han inte räknar med att finansiera verksamheten via nyemission inom överskådlig tid vilket för mig starkt indikerar att försäljningsavtalet för Ceplene på den Europeiska marknaden ligger nära i tiden och att detaljer återstår så som jag tolkar svaren. Läs bloggen via nedan länk.
http://www.va.se/vabors/2009/03/26/avtal-nara-for-epicept/

För er som är intresserade av rapporten som Epicept har beställt så kan ni få den av mig om ni anger er mailadress.

Några intressanta citat från rapporten nedan: "Company estimates are for $150 million in sales of Ceplene in Europe when full market penetration is reached in about 3 years. Similar sales levels would likely be achieved in the U.S. if Ceplene were to win marketing approval here."

"EpiCept is looking for a straight licensing deal with a strong pharmaceutical partner to launch Ceplene in Europe as it currently has no sales force of its own. The company is hoping to achieve 20-25 percent royalties on product sales plus a sizeable upfront fee."

"The one remaining pain product in EpiCept’s arsenal is NP-1 which has the potential to be the major revenue-generator the company is seeking. NP-1 would address a multi-billion dollar market for pain currently dominated by the four products that have FDA approval: Neurontin and Lyrica from Pfizer, the LidoDerm patch from Endo and Cymbalta from Eli Lilly."

"Azixa’s success would represent a giant step forward for EpiCept. In April, 2007, Myriad presented findings at the annual meeting of the American Association of Cancer Research that indicated the potential of Azixa to act as both a VDA"

"The good news is that Myriad will have to get EpiCept’s approval to transfer the licensing agreement over to the new company which will be called Myriad Pharmaceuticals. That will allow for due diligence of the new structure and pointed discussion about Myriad’s plans for Azixa. Right now, Azixa is highlighted as a key new drug development candidate on Myriad’s website, (_www.myriad.com)."

"If Ceplene sales are launched this summer, it should generate only about $2 million in revenues this year, as it will take many months to establish pricing and reimbursement schedules in all 30 countries where approval was granted. The company hopes to kick off sales in the U.K. and Germany by June or July. Pricing should be in the range of 50 Euros per vial of Ceplene with 42 vials needed per three-week cycle. Treatment is a total of 10 cycles or 420 vials.

In 2010, Ceplene revenues could rise to $10 million and by the end of 2011, the company hopes to be generating peak revenues from Ceplene of $25-$35 million.

Another source of revenue should emerge as a result of the positive NP-1 trial results reported in January. As EpiCept negotiates a development and marketing alliance for the pain compound, there is the potential to build-in substantial upfront and milestone payments."_

Med bästa hälsningar

El julio

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?