Post entry

Easyfill + Pepsico + Subway

Please note: Community posts are written by its members and not by Redeye’s research department. As a reader you’re always encouraged to critically analyze the content.

"Erhåller strategisk order på RotoShelf (Cision)

2016-02-17 13:39

EasyFill AB (publ) har erhållit en strategisk order på RotoShelf för läskedryckskylskåp till ett värde på ca 300 000 Euro. Inmontering i kylskåpen kommer att ske på en av kylskåptillverkarens fabriker i Europa varefter de skall utplaceras runt om i England hos kunder till världens näst största tillverkare av läskedryck. Leverans ska ske under mars och april 2016

För EasyFill är ordern strategiskt viktig av flera skäl · Första beställning av RotoShelf till England. · Slutkunden har mer än 40 000 butiker i världen (världens största snabbmatskedja) och i varje butik har man minst ett kylskåp för läsk. · Första beställningen i större antal till den stora kylskåpstillverkaren för en nyutvecklad kylskåpsserie där RotoShelf varit en del i utvecklingsprocessen. · Första beställningen av RotoShelf i större antal till den stora läskedrycksproducenten. · Kravet från slutkunden var att alla kylskåp man beställde för utplacering i snabbmatskedjans butiker skulle ha RotoShelf som standard. VD-kommentar För EasyFill är denna order strategiskt viktig och av det skälet lämnar vi ett pressmeddelande om den även om pressmeddelande känns kryptisk eftersom inga företagsnamn får förekomma."

Här kommer ännu en stark indikation på att Easyfill håller på att slå igenom stort internationellt. Slutkunden är alltså matkedjan Subway som ställt kravet till Pepsico att få Rotoshelf installerat.

En djupare analys finns här:

http://www.redeye.se/analys/userreport/easyfill-arets-aktie-201516

0 comments

You need to to read and post comments.

Does this article violate Redeye’s Rules & Guidelines?