Gissar att rapporten inte kommer att innehålla några större nyheter trots det faktum att dem faktiskt i tidigare rapporter har valt att just presenterat nyheter. Dessa har i sammanhanget nästan blivit bortglömda, precis som nyheter inbakade i rapporter tenderar att bli.

Förhoppningar:

- Någon kommentar kring hur borrarbetet fortlöper

- Lägesrapportering kring arbetet med flödestester ur hål nummer 1. Mig veterligen har man ännu inte avslutat förberedelserna (cementering etc), men skulle vara intressant med en kommentar

- Att de fått sålt lite olja pumpad ur dem gamla restaurerade hålen. Sist jag hörde något höll man på att samla den lilla mängd olja man fick upp för att kunna sälja i ett större parti

- Kassan är en intressant bit och även en av dem få bitar man vet att dem kommer att rapportera om. Jag skulle uppskatta, nästan helt taget ur luften, att man har runt 50 MSEK kvar i kistan. Detta då man sedan Q3-rapporteringen börjat få verkliga kostnader i form av borrningar av prospekteringshål som är i dyra i jämförelse med produktionshål

- En uppdatering rörande riggar vore intressant. Borde per dags datum vara åtminstone en ytterligare på ingång

- Någon smärre uppdatering kring arbetet med att fullfölja sina licensåtaganden

- Kanske kommer man även kommentera framtida förvärv av ytterligare fält i området?

Finns egentligen inte så mycket ytterligare att spekulera kring, men förhoppningen är att tongångarna är positiva och att marknaden tolkar den på rätt sätt. Oavsett om den störtdyker eller tokrusar så ser framtiden otroligt spännande ut.

Kommer att försöka att kommentera rapporten så omgående som möjligt efter offentliggörandet.

Glöm för övrigt inte bolagsstämman den 8 april i Göteborg!